Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb mij wel eens laten vertellen dat Israël het sterkste leger heeft van het Midden-Oosten, klopt?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kan het wel opmaken uit de nieuwsberichten dat het een flink leger is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Natuurlijk, flink. Echter flink zegt niet alles.
Bondgenoten zeggen meer en dat zal voor de tegenpartij afschrikwekkender werken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Israël heeft de beschikking over ongeveer vijftig kernwapens
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Daar zullen we nooit achter komen.
Wie denk je vertelt aan de boze buitenwereld , waaronder vriend maar zeker ook vijand , de exacte sterkte van zijn leger? Lijkt me strategisch een niet zo slimme zet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat klopt, want anders bestond het niet meer.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Volgens de ranking van globalfirepower staan in die regio zowel Turkije, Egypte als Iran in de ranking
boven Israël. De vergelijking is gebaseerd op 55 factoren, zowel zuiver militaire als strategische en economische factoren.

Maar Israël heeft bijvoorbeeld wel de VS als bondgenoot.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 29 mei 2018 08:51: bron
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nou ja kwa aantallen heeft Turkije en Iran een groter leger maar kwa materieel is israel sterker bijvoorbeeld ze hebben de beste tankmacht in het midden oosten en het israelisch leger traint vaker en daarnaast heerst er in israel ook nog een dienstplicht en israel schijnt hele goeie vriendjes te zijn met de VS en het is ook zo dat israel over een klein nucleair arsenaal beschikken.

dus mijn de conclusie is kwa aantallen is Turkije en Iran groter maar kwa wapens en bondgenoten is israel beter.
(Lees meer...)
2 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing