Ik heb een educatieve maatregel gedrag bij het CBR gekregen, maak ik kans als ik bezwaar indien?

Ik heb op een scooter gereden terwijl ik te veel had gedronken. Ik blies 420 ugl (beginnend bestuurder 3 jaar rijbewijs) waar de grens voor invoordering 350 ugl is. Ik heb nu een educatieve maatregel verkeer en gedrag gekregen. Ik vroeg mij af of ik enige kans maak als ik bezwaar indien, kost namelijk bijna €1100 + hiernaast waarschijnlijk nog een boete van 750 euro. En nu heb ik als student daar geen geld voor nu ook mijn werk vanwege corona niet meer doorgaat. Ik heb verder nog niet met politie te maken gehad behalve 1 keer geen fietslicht 5 jaar geleden. Heb een autorijbewijs en zou ook nooit in de auto met ook maar een slok rijden. Ik weet dat ik een stomme keus heb gemaakt door op de scooter te stappen.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Wetgeving
1.7K
Griffin
2 jaar geleden
Wat zou jouw verzachtende omstandigheid zijn dan? Oftewel met welke volzin ga je de verdediging overtuigen dat die educatieve maatregel niet nodig is? Want vanuit mijn perspectief hoort iedereen te weten wat de regels zijn als je een voertuig bestuurt, jij weet ook dat je niet met teveel op moet rijden, nu reed je willens en wetens met teveel op en ga je lopen miepen dat je het allemaal niet kan betalen, dat had je nou effe moeten beseffen toen je de scooter startte...
Ritsuka
2 jaar geleden
Wees blij dat het alleen die boete is, je had ook een ongeluk kunnen veroorzaken.
Bordensteker
2 jaar geleden
Het is überhaupt niet toegestaan om onder invloed te gaan rijden. Alleen bestraffen we het doorgaans pas vanaf een bepaalde duidelijk meetbare waarde.

Antwoorden (1)

Wie zijn gat brandt....... Afijn, je kent het spreekwoord.
Je zat op ongeveer 0,8 promille.
Ik schat de kans op een succesvolle herbeoordeling (die plaatsvindt n.a.v. een bezwaarschrift) op nagenoeg nihil. Je zit ruim boven de grens, niet een klein beetje. En zelfs als dat anders was: je moet wel met een deksels goed en tranentrekkend verhaal komen om hen op andere gedachten te brengen. Dat je serieus dronken met een scooter reed i.p.v. met een auto is niet relevant. Je neemt deel aan het verkeer, anders dan als voetganger.
teusvh
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
@teusvh bedankt voor je reactie, ik reed op een scooter met een maximum snelheid van 25 (dus op het fietspad en snelheid die fietser ook kunnen halen. En dronken ook vaak rijden(ik weet dat je ook niet dronken mag fietsen maar daar wordt je nooit voor aangehouden.)) En dat ik ruim boven de grens zat is ook overdreven, ja teveel om te mogen rijden maar vanaf 0,8 promille wordt je rijbewijs pas ingevorderd dus 0,1 promille te veel. Verder heb ik aangegeven dat het een fout was en vroeg ik mij alleen af of er een mogelijkheid was dat dit kan worden geseponeerd doormiddel van een bezwaar. Met vriendelijke groet
VraagAntwoord66
2 jaar geleden
@robinvandijk Een beginnende bestuurder kan een educatieve maatregel krijgen vanaf 0.5 promille. Daar zat jij dus ruim de helft boven. Het is dus niet "een beetje" erboven