Hoeveel prostituees zijn er in Nederland en hoeveel daarvan zijn illegaal?

Graag met bron

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
Amadea
6 jaar geleden
Het lijkt mij dat alleen legale sekswerksters gedocumenteerd zijn.

Antwoorden (1)

In Nederland zijn er – naar schatting dus – zo’n 25.000 tot 30.000 prostituees actief. Daarvan staan er zo’n 1100 achter het raam op de Amsterdamse Wallen. Veruit de meeste prostituees in Nederland zijn vrouw (90%), maar er is ook een klein percentage transgender sekswerkers (5%) en mannelijke sekswerkers (ook 5%).
fremar
6 jaar geleden
Amadea
6 jaar geleden
Cijfers van 2010. Er is nogal wat veranderd sindsdien, dus het zijn er vermoedelijk inmiddels aardig wat minder.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Amadea, Integendeel, de prostitutie neemt toe, en de illegale zelfs aanzienlijk in bv Oost-Nederland. Dat zijn de conclusies van het Prostitutie Controle Team van de politie.
Nog zorgwekkender, de tienerprostitutie in de grote steden zoals Rotterdam stijgt enorm. Deze tieners bieden zichzelf aan, zij willen gewoon meer geld om te besteden.