Hoeveel kilowat stroom en kuub gas verbruikt men gemiddeld per dag?

Omdat wij een aantal dingen hebben laten vervangen en de spouw laten isoleren, ben ik wel benieuwd.
Is een hoekhuis, gebouwd rond 1940 en wonen er met z'n 6e.
Iedereen hier houdt wel van een tijdje douchen etc. Dus gok dat het nog wel boven gemiddeld zou zijn.
Nu er laatst een digitale meter is geplaatst kan ik zien hoeveel per dag wordt gebruikt.
Januari is volgens mij een dure maand kwa stroom en gas verbruik.

Toegevoegd na 43 seconden:
Dus met name de maand januari

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
21.8K
Antoni
6 jaar geleden
Misschien is het handig jullie verbruik te vergelijken met dat van (vergelijkbare gezinnen in) vergelijkbare huizen in de buurt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Stroomverbruik per dag meet je in kWh niet kW!

Antwoorden (1)

De hoeveelheid stroom die je gebruikt hangt van een aantal zaken af. Zo zal iemand die bijvoorbeeld veel apparaten in huis gebruikt (wasdroger, vaatwasser) meer stroom verbruiken dan iemand die met de hand afwast en de was buiten laat drogen. Daarnaast hangt het gemiddeld stroomverbruik natuurlijk ook af van met hoeveel personen je in een woning samenleeft. Een doorsnee huishouden heeft een gemiddeld stroomverbruik van 3.312 kWh per jaar.

3.312 / 365 = 9,07 kWh per dag.

Met 6 personen is het gemiddeld gebruik per jaar 5.956 kWh. Per dag is dat 16,32 kWh.

Zie https://gemiddeldgezien.nl/gemiddeld-stroomverbruik.

Een gemiddeld huishouden in Nederland heeft een gemiddeld gasverbruik van ongeveer 1.500 m³ per jaar.

Het gemiddeld gasverbruik is eigenlijk niet zozeer afhankelijk van het aantal mensen dat in een huis woont, maar veel meer van het woningtype.

Voor een hoekwoning is een verbruik van 1.650 m³ per jaar gemiddeld. Dit is per dag 4,52 m³.

Zie https://gemiddeldgezien.nl/gemiddeld-gasverbruik.
Antoni