Hoe kan ik sneller wennen?

Ik heb binnenkort voor het eerst rijles, maar ik heb nogal moeite met wennen. Hoe kan ik zorgen ik sneller gewend ben en een band kan opbouwen met mijn rijinstructeur? Het is niet zo dat ik als een kind van 3 jaar een groot drama ervan maak, maar ik zal me totaal niet op mijn gemak voelen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Een goed gesprek doet wonderen, vertel hem hoe je het
wil , en dat hij eerlijk tegen je moet zijn , de instructeur zal
genoeg ervaring hebben om je op het gemak te stellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

tuurlijk kan je je niet totaal op je gemak voelen, je gaat allerlei nieuwe dingen leren en een echte band opbouwen gaat meer als in leraar leerling situatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn verschillende rijscholen waar je tegenwoordig de eerste keer een hele dag les krijgt op een soort circuit.
Dat heb ik ook gedaan en dat is prima bevallen, je hebt dan dat eerste geklungel al gehad en bent veel rustiger als je de gewone wegen op moet.
Ook kun je de eerste keer meer dan 1 les nemen, zodat je sneller aan de instructeur kunt wennen.
succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je je niet op je gemak voelt is normaal, niemand zal zonder spanning voor zijn eerste rijles in een auto stappen.

Bedenk dat iedereen die je ziet rijden in een auto diezelfde ervaring heeft gehad en allemaal zijn ze door die rijlessen heen gekomen.
Gaat jouw ook lukken!!!

Succes ermee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is denk ik van belang te 'onderzoeken' waarom je er zo'n moeite mee hebt.
Is het omdat je bang bent fouten te maken en voor gek te staan voor de instructuur, bedenk dan dat je bij hem bent om te leren en niet om alles al perfect t ekunnen.
Is het omdat je moeite hebt met andere mensen te vertrouwen, bedenk dan dat je instructeur jaarlijks duizenden leerlingen heeft en er waarschijnlijk alles aan zal doen jou op je gemak te stellen.
Is het omdat je te verlegen bent om te praten..... geen zorgen, je hebt het mooiste excuus ter wereld.... je bent namelijk super geconcentreerd bezit met je les!!!

Succes en weet..... autorijden is het leukste wat er is!!!