Hoeveel winstmarge zit er op een paar sportschoenen voor de winkelier? Graag pingel ik wat van de prijs af. Hoe doe ik dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

De betere schoenenwinkel beginnen met een opslag 123 %. Dus als ze schoenen voor 100,- euro inkopen dan worden ze aangeboden voor 223,- euro. Uiteindelijk na uitverkoop, diefstal enz. blijft er een gemiddelde marge van 33% over. Ze zullen dus niet snel wat van de prijs af doen. Toegevoegd na 2 minuten: Bij sportwinkels is het niet veel anders. Maar er is wel een verschil tussen b.v. een Scapino en Manfield. De schoenenbranche is nogal complex. Heel veel winst maken ze niet, tenzij ze massa's verkopen of heel exclusief zijn.

Hallo! Tot 11 uur vanochtend in de winkel en tot 18.00 op internet geeft perry sport vandaag 25 % korting kortingscode luilak22 groetjes! Toegevoegd na 31 seconden: = reactie

Bij mij in de zaak ik de inkoop ongeveer de helft van de verkoopprijs. Als je alle kosten enzo gaat doorrekenen, blijft er als je de goederen voor het volle pond verkoopt ongeveer 20% winst over. Als ik iemand dus 10% korting geef, geef ik eigenlijk 50%!! van mijn nettowinst weg! Om over de opruiming maar helemaal niet te praten, dan moet er al heel snel geld bij om uit de kosten te komen. Ik ben een kleine zelfstandige, bij grootwinkelbedrijven liggen de marges wel wat beter door de grotere inkoop.

meestal ongeveer de helft. vergeet alleen niet dat de winkelier van die helft al zijn kosten moet betalen. zou hij dus al z'n marge inlveren dan is hij binnen de kortste keren failliet.