Hoeveel winstmarge zit er op een paar sportschoenen voor de winkelier? Graag pingel ik wat van de prijs af. Hoe doe ik dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.6K

Antwoorden (9)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als de schoenen 100 euro kosten, heeft de winkelier ze ingekocht voor maximaal 50 euro
13 jaar geleden
De betere schoenenwinkel beginnen met een opslag 123 %. Dus als ze schoenen voor 100,- euro inkopen dan worden ze aangeboden voor 223,- euro.

Uiteindelijk na uitverkoop, diefstal enz. blijft er een gemiddelde marge van 33% over.

Ze zullen dus niet snel wat van de prijs af doen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij sportwinkels is het niet veel anders.

Maar er is wel een verschil tussen b.v. een Scapino en Manfield. De schoenenbranche is nogal complex. Heel veel winst maken ze niet, tenzij ze massa's verkopen of heel exclusief zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo!
Tot 11 uur vanochtend in de winkel en tot 18.00 op internet geeft perry sport vandaag
25 % korting
kortingscode luilak22
groetjes!

Toegevoegd na 31 seconden:
= reactie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een verschil tussen , winst en omzet.

De winkelier heeft ook zijn kosten, die zitten verwerkt in de prijs van de sportschoenen die jij koopt.
Hij moet er de huur van het pand van betalen, het personeel, energie rekening enz. En dan wil hij ook nog iets over houden om een boterham van te eten.

Dat laatste wat hij ervan overhoud , dát is de winst.
Dus dat is niet het verschil tussen inkoop en verkoop prijs.

Dus als de schoen ingekocht zijn voor 100 euro en verkocht worden voor 200 euro, zit hier geen winst op van 100 euro. Wat de winstmarge is, is erg afhankelijk van waar je de schoenen koopt, maar je kan er van uit gaan dat er echt niet veel met de prijs gedaan kan worden, maar proberen kan je altijd. Bij bv een Scapino zal dat niet makkelijk lukken, de medewerker zal niet de bevoegdheid hebben om jou zomaar wat korting te geven.
Bij een wat meer exclusieve zaak waar de eigenaar zélf de verkoop doet, kan dat misschien wel, maar daar is de begin prijs vaak al hoger, dus of je er zoveel mee opschiet??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die winst is op z'n minst 25 tot 50% anders heeft de winkelier totaal geen winst. Pingelen in een sportzaak doe ik zelf niet (wel bij meubels etc wat dan aardig lukt) meestal heb ik dan zoiets van: supermooi,écht wat ik zoek,maar op die prijs had ik niet gerekend.,pff pff en meestal gaat er wel wat van af. Maar bij (sport ) schoenen pingelen,nee dat kan ik niet en zou ook niet lukken. In winkels pingelen is in Nl nog n taboe,dit in tegenstelling tot de zuidelyke landen (heb er gewoond) en ook in andere werelddelen is t heel gewoon. Hier is het gewoon betalen voor n paar sportschoenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij in de zaak ik de inkoop ongeveer de helft van de verkoopprijs. Als je alle kosten enzo gaat doorrekenen, blijft er als je de goederen voor het volle pond verkoopt ongeveer 20% winst over. Als ik iemand dus 10% korting geef, geef ik eigenlijk 50%!! van mijn nettowinst weg!
Om over de opruiming maar helemaal niet te praten, dan moet er al heel snel geld bij om uit de kosten te komen.
Ik ben een kleine zelfstandige, bij grootwinkelbedrijven liggen de marges wel wat beter door de grotere inkoop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meestal ongeveer de helft. vergeet alleen niet dat de winkelier van die helft al zijn kosten moet betalen. zou hij dus al z'n marge inlveren dan is hij binnen de kortste keren failliet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De precieze winstmarges van de diverse ondernememingen ken ik niet. Maar wèl weet ik dat zijn/haar exploitatiekosten aanzienlijk zijn.

Ook b.v. de kosten van een winkelmeisje zijn gigantisch.

Die kosten moeten ergens van betaald worden, hè. Maar ook b.v. zijn nieuwe inkoop, artikelen die niet verkocht werden enz. moe(s)ten wèl betaald worden.

Na aftrek van alle kosten is het dan de bedoeling dat zo'n man/vrouw aan zijn/haar zaak nog een inkomen overhoudt.

Ik zou zeggen. Je behoeft geen medelijden met hen te hebben, maar het afpingelen zou ik hoogstens tot c.a. een tientje beperken.

Je werkgever probeert jou toch ook niet maandelijks wat loon af te pingelen? Gun de ander dan ook een boterham.

Gr. Ton