In Nederland zijn er tussen de 90.000 en 390.000 personen transgender, afhankelijk van welke definitie je gebruikt. Als je alleen kijkt naar mensen die een sociale (en medische) transitie doormaken dan kom je bij het lagere aantal uit. Je komt bij het hogere aantal uit wanneer je kijkt naar het afwijken van genderidentiteit en -expressie van het geboortegeslacht in brede zin.

Het is dus niet precies bekend hoeveel transgenders er in Nederland zijn. Volgens onderzoek van kenniscentrum Rutgers uit 2011 voelt 5,7 procent van de mannen en 4 procent van de vrouwen in Nederland zich niet eenduidig man of vrouw.
Amadea
6 jaar geleden
"In Nederland zijn er zo'n 50.000 transgenders, maar als je de mensen meetelt die zich niet helemaal man of vrouw voelen, zit je al snel op ruim een half miljoen." staat op deze website http://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2105037-transgenders-moeten-bij-wc-bezoek-steeds-een-keuze-maken.html.

50.000/17.016.967* x 100% is 0,29%. Er staat in de tekst "zo'n 50.000" dus het percentage ligt in de buurt van 0,29%.

500.000/17.016.967* x 100% is 2,93%. Er staat in de tekst "ruim een half miljoen" dus het echte percentage is hoger dan 2,93%.

* 17.016.967 is volgens https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederland het aantal inwoners van Nederland (in 2016).

Toegevoegd na 4 uur:
Op deze website https://www.rtlnieuws.nl/nederland/coc-niemand-heeft-last-van-genderneutraal-taalgebruik staat:

"Het is moeilijk te zeggen voor hoeveel mensen genderneutraliteit echt van belang is. Kennisinstituut Movisie becijferde in 2015 dat ongeveer een op de 250 mensen transgender is. De meesten zijn 'geboren in het verkeerde lichaam', dus mensen die zich man voelen maar het lichaam van een vrouw hebben en andersom. Een minderheid van de transgenders voelt zich man én vrouw, er tussenin of geen van beiden, maar precieze cijfers zijn niet voorhanden."

1/250 x 100% is 0,4%.

Toegevoegd na 2 dagen:
Hier http://www.ad.nl/politiek/en-welke-letter-bent-u~ad34b5a8/ vind je weer andere cijfers:

"Uit wetenschappelijk onderzoek onder ruim 8.000 Nederlanders blijkt dat 4,6 procent van de mannen en 3,2 procent van de vrouwen zich zowel man als vrouw voelt. 1,1 procent van de mannen en 0,8 procent van de vrouwen voelt zich meer verbonden met het andere geslacht dan dat waarin ze geboren zijn. Nog minder mensen willen zich laten opereren of hormonen slikken om te veranderen. Het gaat dus om een relatief klein aantal mensen (...)"
Antoni