wat bedoel je met schadelijk? lastig in de tuin of gevaarlijk voor je lijf en leden?
bereklauw is gevaarlijk in de zon, zie onderstaande link, brandnetel is hinderlijk. o.a. st jacobskruid, vingerhoedskruid, monnikskap en ridderspoor zijn erg giftig. ook veel andere planten in de siertuin zijn giftig, zoals taxus. mijn volgende vraag is dus, wat versta jij onder onkruid?
want tegenover veel gevaarlijke, hinderlijke en vervelende (on)kruiden, staan weer veel (on)kruiden, die een gunstige invloed kunnen hebben. bijvoorbeeld: Ginseng, Rhodiola rosea, Brandnetel, Kamille, Valeriaan, Sint-Janskruid, Eucalyptus, Ginkgo biloba, Papaver, Wilg en Moerasspirea.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wat bedoel je dan met schadelijk, want alles is altijd weer op een andere manier schadelijk.
Brandnetels hebben enooooorme stuifmeel 'explosies' die echt heel vervelend kunnen zijn voor mensen met hooikoorts (lees: als ik).
Maar er is ook onkruid dat je naar het ziekenhuis kan sturen, bijvoorbeeld bereklauw...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bereklauw is heel schadelijk, als je er in zou vallen. Het kan tweede tot derde graads verbrandingen opleveren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onkruid word zo genoemd in de wetenschap : maar het is ook een kwestie van smaak of iets wel of niet onkruid is.....

ik hou erg van natuur in zn woeste vormen.... zo loop ik graag door een bos heen waarin varens en veel onkruid plantjes groeien....

als je aan mij ( natuurfilosoof ) vraagt welk onkruid is slecht voor een mens dan antwoord ik :

simpelweg het gras zaad dat te koop is bij de gamma..... als je die zaait dan ben je de rest van je leven in je vrije tijd aan het zwoegen om het kort te houden met een grasmaai machine....

slecht voor de mens dus en in dezelfde tijd zou je ook nuttig een boek kunnen lezen of een dutje kunnen doen ( wat ook gezond is voor een mens )