Waar ontmoet je mensen die zoveel weten over van alles en nog wat ?

Sommige mensen zijn zo inspirerend en kunnen je van alles en nog wat vertellen over zaken waar een ander geen weet van heeft. Heerlijk om naar te luisteren ! Waar tref je deze mensen toch......

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Door t leven heen,helaas hebben ze geen bordje op hun hoofd,maar mijn ervaring is wanneer je je open stelt voor mensen de verhalen en wijsheid zichtbaar wordt.
en... inderdaad heerlijk om naar te luisteren zulke mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (10)

Hier. Op deze website.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kom je er op? +1
Hier op Goeievraag.nl uiteraard. De meest uiteenlopende kennis van de meest uiteenlopende mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Universiteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de politiek,maar niet bij de populistische partijen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overal, alleen is het in Nederland (helaas) niet zo dat men zit te wachten op je als je ze aanspreekt. Als je bijvoorbeeld in de trein zit en iets zegt tegen een wilt vreemde word je snel aangekeken alsof je een verkrachter bent. Toch staan er gelukkig genoeg mensen open voor nieuwe contacten. Hier ben ik de meeste mensen tegen gekomen die ik intressant vind:
- goeievraag.nl
- andere forums
- op school
- op reis
- in de kroeg
- tijdens me werk (collega's en klanten)
- nieuwe woonplaats
- sport
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Herkenbaar.... misschien ligt het aan je ( onze ) woonplaats. Ik woon in dezelfde plaats en echt inspirerend vind ik het hier niet... Maar als jij ook een inspirerende uitwerking op anderen hebt, moeten we eens gaan wandelen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet je net als ik destijds een rugzak kopen en de wereld ingaan. Als je wilt wachten tot ervaringen op jou afkomen dan kun je meestal lang wachten,of je moet het geluk hebben eens eenongeluk mee te maken maar das ook weerniet echt opwindend want dat staat de volgende dag ik de krant.
Eerlijk gezegd, ontmoet ik hier nooit mensen. Ik maak hier kennis met uiteenzettingen van meningen op een gestelde vraag, met soms een aangename, prettige, frivole en deskundige inslag, anderzijds roepen sommige antwoorden ernstige wrevel bij me op en dan heeft de initiator van desbetreffende pennenvrucht waarlijk geluk, zich aan de andere kant van een virtuele wereld te bevinden, zodat mijn ergernis zich slechts beperkt tot het negeren van zulke quasi nonchalante ondoordachte ridiculiteit.

On Topic : (:

Ik ontmoet de meeste lieden met een eigen kijk op de wereld, welke de moeite waard is om daar openlijk of heimelijk van te genieten, gewoon op straat. Ongebundelde intelligentie, niet over nagedacht, maar gewoon spontaan een haast onuitputtelijke bron van kennis, zittend op een bankje in de lentezon.

Hier kun je slechts door de manier van schrijven enige intelligentie toedichten aan iemand, die voor hetzelfde geld zijn/haar kennis gebundeld en uitgekauwd op een google-pagina heeft gevonden. Resulterend in een slechts kunstmatig verkregen intelligentie.

Mijn antwoord luidt: gewoon op straat, soms is het kinderlijk eenvoudig je ogen eens open te doen, je oren te spitsen en om je heen kijkend naar mensen luisteren, écht te luisteren. Er gaat een wereld aan kennis voor je open.

Succes ermee (:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 heel mooi antwoord
Een classiek voorbeeld van de open deur. Een Gvèr in hart en nieren zegt natuurlijk meteen, hier.
Maar ik weet wat je bedoeld en heb er zelf ook veel naar gezocht. Niet dat ik mezelf nou zie als een groot inspirator of zo maar ze zeggen wel eens, soort zoekt soort. No Laatst vroeg het zoontje van 5 van een goede vriend nog aan mij, hoe weet je dat allemaal. Ik dacht he das een mooie vraag, als je goed naar kinderen kunt kuisteren heb je al genoeg inspiratie voor vragen.
Kinderen kunnen ook de meest absurde concusies trekken waar je zowel veel vragen als antwoorden uit kunt halen.
VB. Jongetje ziet een koe aan een papiertje knabbel en zeg tegen ze moeder kijk nu weet ik hoe de velletjes op de melk komen, Prachtig toch zo`n heldere conclusie.
Dan heb ik ook nog wat van de wereld gezien en in buitenland gewoont en geleeft en 5 sdcholen gedaan en heel veel hobby`s gehad en quizen op tv gekeken en verschillende banen bazen en beroepen gehad en dan ook nog GV bekeken nou ja, dan blijft er wel eens wat hangen.
En dan is GV weer heel leuk.
En nu een antwoord op je vraag waar je die mensen treft.
Die mensen tref je onder de hele bevolking maar om ze kunnen vinden is herkenning wel handig.
Ooit zei ik eens tegen een docent van de soc academie dat ik hem een geschikte peer vond. ZIjn antwoord was, dan moet jij toch zelf ook een antennetje hebben voor geschikte peren. Jou vraag wil ik dan daar ook graag mee beantwoorden. Bepaalde groepen hebben raakvlakken.
Maak je een site voor junks dan herkennen die lekaar ook aan een bepaalde manier van communiceren. Daarmee wil ik natuuurlijk niet zeggen dat je junk moet worden. Dat moet je alleen doem als je de behoefte voelt om dat te voelen wat zij voelen en zolang je er een ander maar niet onnodig mee lastig valt.
Zelf heb ik nog wel eens last met het aantal karakters dan zit ik zo 1000 of 1500 karakters te hoog.
Nou ik zit nu al weer op 2000 maar heb je verteld wat ik er van weet binnen 2000 karaters dus zelfs voor mij is er hoop want ik leer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eens met Oblimov. Ik 'ontmoet' hier maar zelden mensen, die serieus zijn EN een uitgebreid inzicht hebben. Die zul je ook niet zoveel buiten GV ontmoeten, want de meerderheid van de mensen is assertief, maar zeker niet intellectueel.
Wat doe ik hierzelf:
voor mij is het een oefening om bestaande kennis zonder consequenties te kunnen dumpen. Ik zoek ook nooit iets op, maar citeer uit mijn geheugen. Als mijn inlognaam besmet is geraakt, door wat reacties op rare vragen, of als ik teveel punten heb, dan meld ik mij weer af en begin onder een nieuwe naam een nieuw leven hier. Dit is mijn 10-de alias hier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is wel heel erg een inkoppertje! Zolang er nog geen "betere vraag"bestaat,is dat "goeie vraag"!