Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

verplicht vrij nemen wegens verbouwing, doorbetaald of niet?

Ik werk sinds vorig jaar eind januari voor een organisatie die mensen uitzend in nachtwerk. Ik ben zodoende ingezet bij een hotel voor de duur van 6 maanden. Het contract zou dan vanuit rechtswege eindigen eind juli. Ik heb er toen voor gekozen dit te verlengen met nog eens 8 maanden (eind maart 2017). vanaf dat moment werkte ik 5 dagen in de nacht.dit is nu, begin januari 2017 nog steeds het geval. Nu wil het dat het hotel waar ik dus geplaatst ben een week dicht gaat voor een verbouwing. Ik vraag mij nu af of de uitzender mij door hoort te betalen gedurende deze week. Ik sta er nu voor ingeroosterd als zijnde vrij, maar volgens mij (omdat dit niet ter sprake komt alsmaar) wil men dat niet vergoeden.

Ik moet hierbij vermelden dat het contract een zogenaamd nul-uren contract betreft. Ik ben dus in dienst bij de uitzender ( zo noem ik het maar even), niet bij het hotel zelf.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor zover ik kan zien maken zij ( de organisatie waar ik voor werk) geen gebruik van een CAO (?)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
986
TurfGraver
7 jaar geleden
Dat wordt dus een week 0 uren.
Reddie
7 jaar geleden
@TurfGraver, inderdaad.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

In dit geval kun je kiezen: vrij nemen en doorbetaald krijgen, of geen vrij nemen en niet uitbetaald krijgen. Bij een nul-uren contract krijg je alleen de gewerkte uren uitbetaald, maar je hebt wel recht op vakantie-uren.
(Lees meer...)
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding