Wanneer worden orkanen echt gevaarlijk?en waarom

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
Erna55
7 jaar geleden
Kijk eens op : http://wetenschap.infonu.nl/weer/7742-wat-is-eigenlijk-een-orkaan.html

Antwoorden (1)

Orkanen kunnen een vernietigende kracht hebben. Bij klasse 1 orkanen beperkt de schade zich over het algemeen tot lichte schade aan gebouwen, auto's en natuur. Een klasse 2 orkaan kan voor aanzienlijke schade aan bomen en gewassen zorgen, alsmede voor grotere schade aan gebouwen. Een klasse 3 orkaan kan zorgen voor grote schade aan gebouwen, auto's, straatinrichtingen, bomen en gewassen. Bij een klasse 4 orkaan is er meestal sprake van grote schade aan gebouwen, huizen, natuur en straatinrichtingen. Complete daken kunnen weggeblazen worden, bomen kunnen uit de grond gerukt worden en gebouwen kunnen (deels) vernietigd worden. Een klasse-5 orkaan zorgt voor enorme schade aan alles wat op het pad van de orkaan ligt. De natuur kan door een orkaan van de 5e categorie onherstelbare schade oplopen.
fremar