Heb ik recht op vergoeding van de reisverzekering als ik de helft van de vakantie ziek ben?

Bij onze vakantie naar Turkije is mijn man de 2e dag opgenomen in het ziekenhuis. De volgende dag mocht ze weer weg. Met het advies met de medicijnen niet in de zon en 5 dagen rustig aan. Ze is ook 5 dagen ziek geweest. Hebben wij nu recht op vergoeding van dagen van de doorlopende reisverzekering. Bij het AFM kreeg ik antwoord dat de reisverzekering niet hoeft te betalen, omdat je wel 10 dagen op je hotel kamer kan blijven of niet van de zon houdt. Daar kan de verzekering geen rekening mee houden.
Ik zeg ja, ik hou niet van de zon, maar boek toch 10 dagen Turkije. Dan kan ik toch beter in Nederland blijven als ik niet van de zon houdt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Utrecht
7 jaar geleden
Wie was er nu ziek? Je spreekt over "mijn man" maar vervolgens continue over "ze".....
Amadea
7 jaar geleden
Terwijl het in de vraag over 'ik' gaat, dus inderdaad: wie was er nou ziek, jij, je man of je vrouw?
ronron1212
7 jaar geleden
Dat je ziek wordt op je vakantie adres is jammer maar geen verzekeringskwestie. Wel het ziekenhuis verblijf voor de zorgverzekering.
Castle
7 jaar geleden
Neem gewoon contact op met je reisverzekering of kijk de polisvoorwaarden na.
tinus1969
7 jaar geleden
Overigens, dit is WEL een verzekeringskwestie, maar dan voor de annuleringsverzekering. Die betaalt onder bepaalde omstandigheden uit. Verder; als je zo slim bent geweest om je ziek te melden bij je werkgever, heb je ook nog recht op vakantiedagen.

Antwoorden (1)

@Marry, vermoedelijk bedoel je dat jij ziek wordt/bent tijdens je vakantie.

Als het gaat om ziek worden , ook al heb je de nacht in het ziekenhuis doorgebracht en moet je verder uit de zon blijven door de medicatie die je voorgeschreven krijgt, dan heb je geen recht op vergoeding van de reisverzekering.

Daar is de reisverzekering niet voor bedoeld.

Zou je daarentegen een ongeluk krijgen, waardoor je de hele vakantie opgenomen moest worden of , nog erger , terug naar NL vervoerd moest worden (per ambulance of vliegtuig) , dan kun je wel op vergoeding van je reisverzekering terugvallen.

Hoe het precies in jouw reisverzekering staat, weet je als je e.e.a. naleest.

Waar je wel om kunt vragen , bij je werkgever , is andere vakantiedagen! maar dan moet je je ZIEK MELDEN vanaf het vakantieadres! Meteen op de eerste dag van ziekte. Dan zou je dus gewoon 'ziek' zijn op je vakantieplek en 'recht' hebben op andere dagen.

Vergoeding van allerlei kosten als ziekenhuisverblijf/ opname en medicatie is in je reisverzekering geregeld. Alweer, even lezen hoe en wat.