Ik heb een zak vol kurken van opgedronken wijn(flessen). Ik vind het zonde om die weg te gooien. Weet iemand wie ik hier blij mee kan maken????

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Jaarlijks worden in Nederland ongeveer 325 miljoen flessen ontkurkt, dat is samen ongeveer 1,5 miljoen kilo kurk en 150 vrachtwagens vol. De meeste kurken belanden vervolgens in de afvalemmer, maar voor hen die het milieu een warm hart toe dragen is er nu een alternatief. Kurk Recycling Nederland, een not for profit organisatie, zet zich al enige tijd in voor het hergebruiken van deze kurken. In heel Nederland zijn verzamelpunten geopend, waar iedereen flessenkurken kan inleveren. Vervolgens worden de ingezamelde kurken in Zwolle gesorteerd en naar Portugal getransporteerd. Hier worden er nieuwe producten van gemaakt, zoals onderzetters, vloerkurk en isolatiemateriaal. Met ingang van .. is ook zo`n inzamelpunt in deze regio. Het recyclen van kurk is zeer waardevol dankzij een aantal unieke eigenschappen, zoals flexibiliteit, brandwerendheid, isolatievermogen, slijtvastheid en waterbestendigheid. Belangstellenden kunnen hun flessenkurken inleveren bij één van de inzamelpunten. Een lijst met adressen van inzamelpunten is te vinden bij milieucentraal of op onze website. Mocht er geen inzamelpunt in de buurt zijn, of interesse bestaan een nieuw inzamelpunt te starten, kan te allen tijde contact opgenomen worden met Kurk Recycling Nederland (tel. 038-4229944). E-mail: info@kurkrecycling.nl

Bronnen:
www.kurkrecycling.nl

Marktplaats.nl ?

Kleuter- / basisscholen zijn vaak blij met knutselbenodigdheden.

Elke kleuterklas gebruikt kurken om te knutselen. Wie weet?

Je zou ze kunnen aanbieden aan kleuterscholen, maar ook bij bejaardentehuizen zijn regelmatig knutselmiddagen (bezigheidstherapie) waar ze kurken waarschijnlijk goed kunnen beantwoorden. Mocht je een open haard hebben, dan zou je ze kunnen bewaren tot de winter, ze schijnen (volgens mijn broer) uitstekend dienst te doen als soortement van aanmaakblokje.

Mijn vrouw, die maakt er kransen van. Je krijgt er ook wat voor als je wilt (even PB'en)

Op marktplaats staat een advertentie van iemand die ze zoekt (kun je misschien nog kijken waar je er het meest voor krijgt ;) ) Advertentienr.:241663497.

Gewoon creatief zijn en er iets moois van maken!