Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zou er op tegen zijn als we geen wc papier meer gebruiken? Maar washandjes en water?

Ik werd me door die reclame in mijn vorige vraag er wel van bewust dat de westerse mens al die bomen omzaagt, o.a. voor w.c.papier. al zijn het dan de zg productiebossen, naaldbomen. Wat is eroptegen om uitsluitend over heel de wereld vrouwen maandverband te geven? Zouden ze in Afrika echt geen maandverband van lappen kennen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (10)

niks lijkt me, zelfs schoner, ik dacht datmoslims dit al zo deden trouwens of iig in de moskee dmv een foneintje ipv wc papier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In het kader van hygiene lijkt het me niet bevorderlijk dat we ons lichamelijk afvalproduct aan washandjes smeren en er zo onszelf en anderen onnodig mee in contact kunnen brengen, in plaats van gewoon het wc papier door te spoelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben tegen! Ik moet er niet aan denken om m`n gat met een washandje of fonteintje schoon te maken.
Washandjes moet je dan eerst enorm inslaan en die 90 graden wassen (ook niet echt milieubewust). Met een waterfonteintje word je gatje volgens mij niet echt lekker schoon... brr idee alleen al!
Nee sorry, dat gaat er bij niet in!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom met een washand? Dat is echt vies. Ik moet er eigenlijk niet aan denken. Maar fonteintje vind ik beter dan een washand gebruiken. Want als je de washandje gebruikt, wordt het ook als een wc papier gebruikt. Duss..
Enna,, natte wcpapier kan ook wel xD
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je zult je maar eens vergissen en daarna je gezicht ermee wassen !
Ik denk dat ze in Afrika wel maandverband kennen, in Egypte iig wel, want daar heb ik het ooit eens gekocht.
Maar zoals vrouwen die ongesteld waren hier vroeger ook als "onrein"werden gezien, ze mochten geen groenten wecken in die tijd , want de groentes zouden toch bederven, en zo zal er wel meer geweest zijn, zo gaat het misschien met die vrouwen daar nog.
Ik dacht dat de campagne erop gericht was hier de aandacht op te vestigen
(maar ik ben soms wat naief hoor ;))
(Lees meer...)
anneliez
15 jaar geleden
nee slecht idee,het wassen van al die lapjes lijkt mij minstens net zo milieu onvriendelijk.daarnaast gebruik ik altijd tampon's die mij de lichamelijke vrijheid bieden om gewoon lekker te kunnen bewegen en schoon te blijven voelen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat ik heel jammer vind : bij ons doet het bidet maar geen intrede...ik heb ze leren kennen en héél erg waarderen op hotelkamers, en als ik ooit in m'n rijke dagen kom, en ik m'n badkamer (70ger jaren) zou kunnen verbouwen, dan kwam er echt een bidet in...heerlijk schoon gevoel, geen kookwassen met wasmiddelen extra voor die washandjes - voor mij is dit dé oplossing voor jouw vraag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niks. Maar ik vind papier toch makkelijker. Bomen omzagen is geen ramp als ze maar weer aangroeien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geen wc papier; prima.

Maar geen washandjes; gatver alle ruimte voor bacteriegroei, niet echt hygienisch! Nee doe mij maar een waterkraantje; in Brasil heb je vaak een toiletdouche is een prima manier om de boel schoon te spoelen. Heb je ook geen washandje nodig; scheelt je weer was dus nog beter voor het milieu.

Enne maandverband ipv tampons; nou nee hoor, dat gaat niet meer lukken. Ik moet er niet meer aan denken; dat plakkend geheel tussen je benen. Ik denk dat ze zelfs in Afrika daar niet blij mee zijn.

Zijn overigens ook twee verschillende vragen volgens mij?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Buiten het feit dat je ze niet voor een volgende keer kunt gebruiken (maar in de was moeten), kost het natuurlijk elektriciteit, water en milieu vervuilende zeep.

Als je toiletpapier koopt, koop dan maar gerecycled papier. Daar is geen nieuwe boom voor gesneuveld. Er is volgens mij ook van het keurmerk dat er nieuwe bomen teruggeplant zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing