Prankcall naar pizzahut strafbaar?

Ik en een paar vriendinnen hebben onlangs anoniem gebeld naar de pizzahut en we vroegen om een mc flurry de man aan de lijn kon e r absoluut niet mee lachen en zei dat we grote problemen zullen krijgen is dit waar?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
6.9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nou, afhankelijk van wat voor figuur je aan de lijn hebt gehad hoeven de problemen niet van juridische aard te zijn ;-)
Maar ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee dat is niet strafbaar.
Computoon
7 jaar geleden
Nee. Maar je bent wel een beetje eh... wat zal ik zeggen als je denkt dat dit "leuk" is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee joh die is niet strafbaar. Telecomproviders hebben wel een "plaagbel"-protocol, maar voordat je die hebt aangezwengeld ben je wel wat flurries verder! Let op : Als je pizzas gaat bestellen en bij argeloze mensen voor de lol gaat laten leveren is dat wel erg onaardig ! Dus weet dat er grenzen zijn aan pranken.
dudemeister
7 jaar geleden
tip : altijd de mobiel van je vriendin gebruiken

Antwoorden (1)

Het is niet zozeer strafbaar maar kan wel allerlei interessante problemen opleveren met oa de telefoonmaatschappij. Uit de link van KPN:

'Wanneer u de overlast bij ons meldt, stellen wij een onderzoek in om de veroorzaker van de overlast te achterhalen. Als deze een klant van KPN of Hi is, sturen wij een brief met het dringende verzoek te stoppen met de overlast. Ook melden we dat zijn of haar naam en adresgegevens aan u bekendgemaakt zullen worden als de overlast niet stopt.
Is de overlastgever klant van een andere telecom provider? Dan vragen wij de provider een vergelijkbare brief te sturen.'