Kan een Nederlandse politiehelikopter schieten?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K
Amadea
7 jaar geleden
Nee, een helikopter kan niet schieten. Alleen een in die helikopter aanwezig persoon zou dat kunnen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea, geen idee of je hier bedoeld de Nederlandse politie helikopters of alle helikopters, want er zijn genoeg helikopters die kunnen schieten.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
Of bedoeld Amadea wellicht dat helikopters (de machine) niet uit zichzelf gaan schieten, maar dat er toch ergens een persoon aan de trigger moet trekken.

Het beste antwoord

Dienst Speciale Interventies van de Nationale Politie en met name Unit Expertise & Operationele Ondersteuning (scherpschutters) kan in uitzonderlijke gevallen ook voor vuurdekking zorgen vanuit een politiehelikopter.
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
De helikopter zelf kan dus niet schieten.

Andere antwoorden (1)

Nederlandse politiehelikopters zijn niet bewapend, als je dat bedoeld. Er zitten dus geen mitrailleurs op gebouwd.

Wél kunnen zich bewapende personen in die helikopter bevinden. Díe kunnen in principe wel VANUIT de helikopter schieten.