na hoelang samenwonen krijgt ze recht op mijn huis?

Sinds kort woon ik samen met mijn vriendin. Ik heb 5 jaar terug een huis gekocht ( op mijn naam). Besloten dat ze niks voor het huis betaald. Nu krijg ik hier en daar toch van mensen te horen dat ze na een bepaalde tijd toch recht heeft de helft ofzo? Hoe werkt dat en na hoelang is dat dan precies? Je gaat er niet vanuit dag het overgaat maar dat huis blijft toch echt van mij ;)

Weet jij het antwoord?

/2500

Nooit. Het is jouw huis, en staat op jouw naam, en jij betaalt ervoor. Pas als je trouwt, en dan nog (standaard) in gemeenschap van goederen kan ze bij een scheiding de helft opeisen. Als je je huis uitsluit van de gemeenschap van goederen ook dan niet. Toegevoegd na 5 minuten: Mogelijk zijn ze in de war met de huurbescherming. Als jullie een huurovereenkomst hebben met daarin een bedrag dat ze maandelijks moet betalen, kun je haar niet zomaar het huis uitzetten. Maar als ze niet betaalt kun je haar wel degelijk alsnog het huis uitzetten. En als je geen contract hebt (zoals kennelijk nu), dan kun je haar ook gewoon het huis uit zetten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100