Veranderingen in uw gezinssituatie hebben geen invloed op de hoogte van uw Ziektewet-, WAO-, WIA- Wajong- of WW-uitkering. Als u naast uw uitkering ook een toeslag
op basis van de Toeslagenwet ontvangt, kan het samenwonen wel gevolgen hebben. Bij het bepalen van uw toeslag kijken wij namelijk naar het totale gezinsinkomen. Geef daarom een verandering in uw (gezins)situatie altijd zo snel mogelijk door aan UWV. Ook als u (nog) geen toeslag ontvangt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Trouwen of samenwonen heeft geen invloed op jouw WIA-uitkering. Trouwen/samenwonen heeft wel invloed op een eventuele toeslag op de WIA. Heb je ook een toeslag dan moet je wijzigingen in je leefsituatie dus wel doorgeven, anders is het niet nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee er veranderd helemaal niets..je uitkering blijft exact hetzelfde.