De vorige huisgenoot vergeet steeds zijn adres te wijzigen, hoe los ik dit op ?

Hallo,

Ik krijg geregeld post binnen van incassobureaus van de vorige huisgenoot,
dit was een kennis.

Weet wel zijn nieuwe adres, hij is namelijk weer naar zijn ouderlijk huis gegaan ongeveer 1,5 jaar geleden...

Hoe los ik dit op ?, bij een bepaald incassobedrijf krijg ik steeds brieven op mijn adres, dit is niet de bedoeling.

Hier ben ik toch niet verantwoordelijk voor,
heb het druk zat met overige zaken namelijk!!!

Er blijft maar post komen, en als ik hier steeds mee bezig moet zijn gaat er toch wel behoorlijk veel tijd in zitten.

Dus ben ik hier verantwoordelijk voor en wat kan ik nu het beste doen ??

Graag een reactie, alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Meld bij het incassobureau dat hij niet meer op jouw adres woont, geef hen zijn nieuwe adres en ga naar de gemeente en geef daar aan dat hij niet meer op jouw adres woont, je kunt hen dan ook zijn nieuwe adres opgeven. De gemeente zal dan een onderzoek starten en als het klopt dat hij niet meer op jouw adres woont, hem uitschrijven op jouw adres.

Leg dit probleem ook eens voor aan zijn ouders. Het probleem van hun zoon is ook hen probleem. Aanmaningen en deurwaarders verdwijnen niet vanzelf, dat zullen zij ook wel weten.

Schrijf op de enveloppen: retour afzender, persoon verhuisd. En natuurlijk doen wat hierboven al beschreven staat.

Bronnen:
http://www.postnl.nl/klantenservice/veelge...

Incassobureau's sturen hun post meestal aangetekend. Teken in dat geval nooit voor ontvangst en meld de postbode dat je niet de geadresseerde bent (legitimeer je zo nodig) en dat die hier ook niet woont. Dan gaat de brief met die aantekening retour afzender en weten ze bij het incassobureau genoeg. Nogmaals: onder geen voorwaarde tekenen voor ontvangst!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100