De vorige huisgenoot vergeet steeds zijn adres te wijzigen, hoe los ik dit op ?

Hallo,

Ik krijg geregeld post binnen van incassobureaus van de vorige huisgenoot,
dit was een kennis.

Weet wel zijn nieuwe adres, hij is namelijk weer naar zijn ouderlijk huis gegaan ongeveer 1,5 jaar geleden...

Hoe los ik dit op ?, bij een bepaald incassobedrijf krijg ik steeds brieven op mijn adres, dit is niet de bedoeling.

Hier ben ik toch niet verantwoordelijk voor,
heb het druk zat met overige zaken namelijk!!!

Er blijft maar post komen, en als ik hier steeds mee bezig moet zijn gaat er toch wel behoorlijk veel tijd in zitten.

Dus ben ik hier verantwoordelijk voor en wat kan ik nu het beste doen ??

Graag een reactie, alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een incassobureau wordt ingeschakeld als men een schuld niet op tijd betaalt. Het incassobureau probeert namens de schuldeiser, in de meeste gevallen de leverancier, het verschuldigde bedrag te innen. Het moet dus gaan om goederen of diensten die op uw adres zijn geleverd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vraag bij de gemeente om een adresonderzoek. Als u het nieuwe adres denkt te weten, hoeft u dat niet te melden. Men kan nl niet zeker weten of de bewuste persoon daar nog verblijft. Het kan zijn dat men de bewoners van het veronderstelde adres ongewenst ergens bij betrekt.
http://www.hoorn.nl/Int/Welkom-in-Hoorn/Diensten-en-producten-Hoorn/Uitschrijven-van-een-persoon-(adresonderzoek).html
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zelf zat ik ook in zo'n situatie door vorige bewoner. Tig Keren de post retour afzender/verhuizing verzonden. Kwamen deurwaarders aan de deur en heb ze netjes doorgegeven dat de vorige bewoner verhuisd is en ze gingen weg en moesten zelf de gemeente benaderen waar die persoon woonde. Dus wees gerust, mochten ze langskomen. Ook lukte het me om via mail contact te zoeken met die incassobureaus en de verhuizing te regelen. Zo kreeg ik geen post meer van ze. Sommige bedrijven zijn weer zeer slordig en traag van begrip. Logisch dat je de post tig keren krijgt.

Antwoorden (4)

Meld bij het incassobureau dat hij niet meer op jouw adres woont, geef hen zijn nieuwe adres en ga naar de gemeente en geef daar aan dat hij niet meer op jouw adres woont, je kunt hen dan ook zijn nieuwe adres opgeven. De gemeente zal dan een onderzoek starten en als het klopt dat hij niet meer op jouw adres woont, hem uitschrijven op jouw adres.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Precies. Plus! +
tinus1969
8 jaar geleden
Het is idd vooral belangrijk om ook de gemeente te checken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is beiden belangrijk, maar inderdaad, de gemeente is het meest van belang, daar haalt het incassobureau de adresgegevens vandaan. Als je het incassobureau ook inlicht, heb je een grote kans dat zij je verder met rust laten, zodra ze weten dat de gemeente een onderzoek is gestart naar zijn adresgegevens.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ Crea, even bellen naar de gemeente of een e-mailtje sturen.
Op grond van de wet kan een gemeente een bewoner niet direct van een adres uitschrijven. Uitschrijving kan alleen als de vorige bewoner zelf aangifte doet van adreswijziging, of nadat een onderzoek naar een nieuw adres is afgerond.
Dus gewoon even melden bij de eigen gemeente en vragen of zij een adresonderzoek willen starten. Dat had men na de eerste ontvangen post en zeker na de tweede (die men retourneert met de opmerking: " adressant is verhuisd") al dienen te doen.
Ik begrijp dus niet waar "die vele tijd" in zit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klopt Joan DArc, al blijven sommige incassobureaus stug hun post sturen naar het oude adres, ondanks de adreswijziging van de geadresseerde van de nieuwe bewoner. Ik heb zelf zo'n gevalletje voorhanden gehad, de vorige huurder weigerde zich uit te schrijven op mijn adres, de post bleef maar komen en op den duur volgde er zelfs deurwaarders aan mijn deur. Pas toen het onderzoek van de gemeente was afgerond, hield dit op.
Het kostte inderdaad wat tijd, de post terug te zenden, het schrijven op de envelop dat de persoon verhuisd was, vervolgens naar de brievenbus lopen en de deurwaarders uitleg geven, steeds maar bellen naar het kantoor en de gemeente. Het kost wat geduld en inspanning maar op een dag (na zo'n week of 8 na melding bij gemeente), houdt het gelukkig op. Maar in dit geval is het adres van de vorige bewoner bekend, dus zal het allemaal (hopelijk) wat sneller gaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@crea, dat deurwaarders nog wel eens komen kijken heeft als oorzaak dat het natuurlijk een veel gebruikte truc is om te zeggen dat iemand er niet meer woont ::)). Vertel mij wat :::)))
Ruim 80% van degenen die een verzoek krijgen om zich op het politiebureau te melden, woont zgn plotseling niet meer op het laatst bekende adres.
Ook in jouw reactie schrijf je dat de vorige huurders weigerden zich uit te schrijven.
De administratie van een incassobureau is ook niet altijd up-to-date en de molens van de gemeente malen soms langzaam, maar zij malen wel.
Als bijkomstige narigheid, degene die niet binnen vijf dagen een adreswijziging heeft doorgegeven, kan nog een fikse bestuurlijke boete verwachten. Wat de leeftijd betreft: ook jongeren van 16 en 17 jaar kunnen zelf hun verplichtingen nakomen.
Zie onder punt 21.
https://www.kbvg.nl/faq De vragensteller zegt dat het nieuwe adres bekend is. Maar menige ouder zal tijdens het onderzoek beweren dat ook zij van niets weten - adres onbekend.
De gemeente moet het echt zelf uitzoeken, maar dat lukt wel. Mijn advies is altijd: retourneer alles éénmaal (met de waarschuwing dat alle volgende post ongeopend in het ronde archief verdwijnt), licht de gemeente in en ook de vorige huisgenoot over de incassoberichten en houd je er voor de rest buiten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je erbuiten houden valt niet altijd mee, ze bellen wel bij jou aan op een gegeven moment. Maar je hebt gelijk: "hij/zij woont hier niet meer" is een bekende truc.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Crea dat is waar, het kan zijn dat de deurwaarder aan de deur komt. Met erbuiten houden bedoel ik: neem geen contact op met privé personen, zoals familie, vrienden of kennissen van de ex-bewoner.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oké, dan zijn we het eens.
Leg dit probleem ook eens voor aan zijn ouders. Het probleem van hun zoon is ook hen probleem.
Aanmaningen en deurwaarders verdwijnen niet vanzelf, dat zullen zij ook wel weten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat hebben zijn ouders er mee te maken, betrek er geen personen bij die er niet bij betrokken dienen te worden.
Mag toch aannemen dat het hier om een volwassen persoon gaat, die verantwoordelijk is voor zijn eigen doen en laten.
De gemeente doet een adresonderzoek en voor de rest gaat het niemand iets aan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@JoanDArc: Ja een volwassen persoon dat zal best. Bij een volwassen persoon hoort ook volwassen gedrag. Meneer gaat weer bij pappie en mammie wonen.
Maar in beginsel heeft u gelijk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Koensander, wat opvalt is dat vragensteller spreekt over huisgenoot en kennis.
Grote kans dat de ouders van de ex-huisgenoot c.q. kennis hem niet alleen weer in het gezin opnemen maar hem ook de hand boven het hoofd houden.
Schrijf op de enveloppen: retour afzender, persoon verhuisd.
En natuurlijk doen wat hierboven al beschreven staat.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Utrecht
8 jaar geleden
+ het is zo simpel.
Als je in het hoekje ook nog het nieuwe adres schrijft, weet de afzender ook waar hij voortaan moet zijn.
Probleem opgelost.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@utrecht: precies!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Utrecht, probleem niet opgelost, alleen maar groter. Het zal niet helpen, op onofficiële notities gaat een incassobureau niet in. Een ander adres schrijven op de retourzending is geen bewijs dat de geadresseerde daar ook daadwerkelijk woont.
Incassobureau's sturen hun post meestal aangetekend. Teken in dat geval nooit voor ontvangst en meld de postbode dat je niet de geadresseerde bent (legitimeer je zo nodig) en dat die hier ook niet woont. Dan gaat de brief met die aantekening retour afzender en weten ze bij het incassobureau genoeg. Nogmaals: onder geen voorwaarde tekenen voor ontvangst!