welke stad is groter Emmeloord of Hattem?

Toegevoegd na 2 uur:
ik wil graag weten kwa grote en niet kwa inwoners

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kwa inwoners? Emmeloord.

Het beste antwoord

Emmeloord is groter dan Hattem, zowel qua oppervlakte als qua inwonertal

Oppervlakte:
Emmeloord 11,87Km2, Hattem: 2,9 Km2. Je kunt dit op internet opmeten op de PDOK site. Zoom in op de betreffende plaats en kies dan het oppervlaktemeet-tooltje. Daarmee kun je een contour strak om de stad trekken (laatste keer dubbelklikken). Daarbij krijg je de oppervlakte in Km2

Inwonertal:
Emmeloord: 25.625 (1 april 2014), Hattem: 11.010 (2012). Zie bronnen
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Emmeloord is meer dan twee keer zo groot als Hattem.
Emmeloord heeft ongeveer 25600 inwoners terwijl Hattem er maar 11800 heeft.

Bron Wikipedia.