Als een christelijke beweging doodsdreigingen uitspreekt als er een afbeelding van jezus wordt getoond,trekt men zich daar dan iets van aan?

Ik las net op teletekst dat comedy central de mohammed-scene heeft geschrapt van hun laatste aflevering.Men is dus bang voor de bedreiging.Is men ook bang als een christelijke beweging gaat dreigen met moord als een afbeelding van jezus wordt getoond?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Wie is 'men' in dit geval?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Christenen doen dat niet zoveel als andere geloven. Christenen zijn namelijk al een stapje verder in de evolutie... Vermoed ik ;).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezwicht onder de druk van een stelletje idioten die elk excuus gebruiken om te moorden uit naam van hun geloof. "Respect my authoritah!"

Het beste antwoord

Nee...waarom zou je ook.Dat vele bang zijn voor die bedreiging van die moslims vind ik ook onbegrijpelijk.Tenminste...hier in het westen.Ik vind dat de moslims zich hier moeten aanpassen aan onze cultuur,en niet andersom.Maarja...dat is een ander onderwerp.
Trouwens zend comedy die bewuste aflevering hier in nederland wel gewoon uit,las ik eergister op teletekst.Als ik me niet vergis op 5 mei.Mohammed is daar dan een beer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik las net op teletext dat ook comedy is gezwikt voor de bedreiging.In de usa tenminste...Niet normaal wat een paar gestoorden klaarkrijgen,maarja...

Andere antwoorden (4)

Nee, natuurlijk niet.

Tenminste niet in Nederland.

In Amerika moet je in sommige staten je daar ook niet aan wagen.

Je ziet "komieken" als Freek de Jonge ook altijd dezelfde "grappen" vertellen over Christenen en de misstappen van de kerken. Dat durven ze haarfijn en tot zeer grof en beledigend te benoemen.

Over de islam zul je ze niet horen omdat ze dat, grappen maken over de Islam, gewoonweg niet zullen overleven.

Wat er dus gebeurd is dat ze de Islam en de moslims gaan paaien en ze uit lafheid ( of lijfsbehoud ) ontzien.

Maak een schetsje over de Islam en er sterven tientallen mensen. Lees de gevolgen van die granaattulband maar eens.

Tja, dan maar "Jezus met een stijve piemel". Niemand die daarvoor z'n keel wordt afgesneden.

Ik ben er niet uit of het laf, stom of stomweg idioot is deze zelfopgelegde censuur.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Christenen in het westen moorden (vrijwel) niet om hun geloof. Als iemand dat een doodsbedreiging uitspreekt, wat al niet erg waarschijnlijk is, zal die minder snel serieus worden genomen.

Toegevoegd na 1 minuut:
dat = dan

Alleen in de VS wordt af een toe een abortusarts vermoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij gaat er niemand een doodsbedreiging uitspreken, want we hebben al zoveel beeltenissen van Jezus gemaakt. Bovendien hoort bij het christenzijn het verhaal van de ene wang en de andere wang, dus we zijn niet gauw beledigd wat dat betreft, misschien ooit wel geschokt, maar korte lontjes?

Een mopje: Een Pakistani of een Marokkaan wilde Jezus vinden, maar hij overleed en kwam bij Petrus aan de poort. Die vroeg: wie ben je en waarvoor kom je? De man zei: Is Jezus hier? Waarop Petrus achterom riep: Jezus, je taxi is er!
Een vreselijke mop, maar moet toch kunnen.

Wat is er toch met die Mohammed dat hij almaar verdedigd moet worden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neuh...de meeste weten dat moorden en bedreigen een grote ZONDE is. En dat God DAAR niet om vraagt. Zo ook de Boedhisten, Taoisten, weten en handelen vanuit Pure liefde. Zonder enige vorm van geweld, onderdrukking, dwang. Een kwestie van incasserings vermogen en een goed relativeringsvermogen, zou ik zeggen.
Bovendien: Wie zich verhoogt, zal vernederd worden.
En wie zich vernederd zal verhoogt worden.