Waarom proberen zoveel vluchtelingen naar Engeland te gaan en houden ze zich op in Calais?

Ze zouden toch ook in Frankrijk, Belgie, NL of ergens in de EU asiel aan kunnen vragen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Meesten spreken Engels en geen NLs of Frans...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zeer goede vraag. Waarom willen ze allemaal naar Engeland en waarom doet Frankrijk er alles aan om hen dat te verhinderen? Je zou verwachten dat de Engelse regering dat klusje op zich zou nemen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vandaar mijn vraag Maarten. Ik neem aan dat je in Engeland ook niet zomaar een verblijfsvergunning krijgt en daarbij het risico dat je loopt om door de kanaaltunnel te gaan lopen of wat dan ook

Het beste antwoord

‘Eens we daar zijn, zullen we echt vrijheid hebben. Dat is niet het geval in de meeste andere Europese landen’, klinkt het bij Afghaanse en Koerdische sans papiers. Dat je in het Verenigd Koninkrijk geen identiteitskaart nodig hebt, oefent een enorme aantrekkingskracht uit voor vele sans papiers. Ook de overtuiging dat de asielprocedures over het water vlotter verlopen dan op het Europese vasteland, leeft sterk.
fremar
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt, het artikel werpt wat licht op de zaak +1
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heel erg bedankt. Heel duidelijk door het artikel dat je erbij hebt geplaatst

Andere antwoorden (1)

Ze houden zich op in Calais omdat het van daar uit het eenvoudigst is om in Engeland te komen (wat niet wil zeggen dat het eenvoudig is) of ze hebben dat idee.

Waarom er zoveel naar Engeland willen heeft verschillende redenen (willekeurige volgorde):
1. Taal, veel spreken Engels wat het makkelijker maakt werk te vinden en zich te handhaven
2. Achtergrond, Engeland had heel veel kolonies en mensen uit die kolonies gaan richting Engeland. Om deze reden zullen Algerijnen in Frankrijk blijven hangen
3. Procedures, men heeft het beeld dat Engeland de asiel procedures korter en eenvoudiger zijn (ik kan niet beoordelen of het zo is maar ik weet wel dat het indienen van een aanvraag in Frankrijk maanden in beslag kan nemen en al die tijd zit men zonder hulp)
4. Familie of lotgenoten, veel asielzoekers uit de voormalige kolonies hebben daar familie wonen of lotgenoten uit de gebieden waar ze vandaan komen