Is het mogelijk om juist door ´negatief´over iets te denken je ´bepaade´ krachten ´ dan onbewust ´oproept´ ?

Die ´krachten´laten het dan ook negatief ´verlopen´.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja dat kan!

Vaak is het zo dat alles wat je negatief benaderd, ook negatief zal zijn of uitpakt.

Jij creëert je situatie door je gedachten.

Als je dingen positief benaderd, zullen zij positief zijn.

Het is de kracht van jouw denken, dat wat je opslaat in je onderbewuste en dat zal uitwerking hebben, zoals jij het bedacht hebt/gelooft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ja, dat kan.

Wanneer iemand erg zachtaardig, rationeel en de meest relaxte persoon is, kan er door een plotselinge (negatieve) gebeurtenis iets "knappen" waardoor deze persoon bijvoorbeeld ineens irrationeel gaat denken en daardoor de kracht krijgt om zichzelf van het leven te beroven, en dat terwijl het leven helemaal niet zo slecht is en die persoon veel steun krijgt van familie en vrienden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Japanse onderzoeker dokter Masaru Emoto heeft vele studies gedaan die aantonen dat moleculen in waterkristallen worden beïnvloed door gevoelens woorden en gedachten. Positieve gedachten vormen mooie symmetrische moleculen en negatieve gedachten hebben vervormde moleculen.

Je kan het zelf ook eens uitproberen met bijvoorbeeld een bosje tulpen. Split het bosje in twee. Zet ze allebei in een andere kant van een kamer, en praat tegen het ene bosje allemaal mooie lieve dingen, let op! Probeer die liefde echt te laten voelen en uitstralen, zo erg dat je er zelf ook helemaal warm van word. En verwaarloos het andere bosje door gemeen tegen hem te zijn. Dan ben ik benieuwd hoe de verschillen tussen de bosjes na een paar dagen zijn :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat kan, lees of kijk eens naar de secret, dat gaat dan weer over het positieve beïnvloeden via gedachten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen als je daarin wilt geloven, dan werkt het ook zo!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang je je negatieve gedachten op geen enkele wijze laat blijken, is er niets aan de hand. Maar als je met een zuur gezicht op je werk zit. Gaat mopperen, gaat schelden op anderen. Gestressd gaat bewegen. Ingezonden brieven gaat schrijven, negatief stemgedrag gaat toepassen, etc, dan worden jouw gedachten werkelijkheid.

Stel dat je je in een groep mensen bevindt, en jij bent negatief in je uitstraling, je gedrag, je uitingen. Dan zijn er altijd andere mensen die dat overnemen. En binnen de kortste keren is iedereen in de groep negatief.

Negatief zijn is makkelijker dan positief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan, alhoewel, ik zou het dan niet als 'krachten' bestempelen maar meer als reactie op je gedrag.
Als je constant negatief denkt ( of aan iets negatiefs) dan zal je je er ook naar gedragen en dan roep je een reactie zelf op.
Je vraag neigt een beetje naar voodoo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt eraan hoe je gemoedstoestand op dat moment is. Als je stabiel en happy bent denk ik niet dat je ineens door negatieve gedachten bepaalde onjuiste krachten kunt oproepen. Zit je zelf in een neerwaartse spiraal dan denk ik dat je gemakkelijk tot een explosie van onjuiste daden kunt komen. Actie = reactie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja.. denken creeert.. ik creeer de hele dag!