Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het verantwoord om een poster van Mao op je kamer te hangen?

Mao is natuurlijk een omstreden figuur. Ik wilde een poster van hem, en een poster van Stalin inlijsten en op mijn kamer hangen. Puur omdat het iconen zijn. Van mij familie hoorde ik echter dat ik dit echt niet kon maken omdat zij verantwoordelijk zijn voor heel veel dode mensen.

Weegt dit echt zo zwaar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
537

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je op jezelf woont, kan je ophangen wat je zelf wilt. Wanneer je nog thuis woont, is het niet meer dan logisch dat je ook de wensen van je ouders (je leeft immers onder hun dak) respecteert.

Als je nog thuis woont, ik het misschien een beter idee om nog even te wachten met de posters tot je op jezelf woont.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is je eigen verantwoording en dus bepaal jij maar je hangt yoch ook geen Hitler in je kamer.
Als je dan toch wat op de muur wilt doen zou ik zeggen plak er een op van Maarten Luther King.

Toegevoegd na 6 minuten:
Of Ghandi.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mahatma_Gandhi

Toegevoegd na 1 uur:
Maarten=Martin
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het niet doen. Mao en Stalin waren massamoordenaars. Beter iconen zijn: Kennedy, Marilyn Monroe of Mandela.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je geen poster op wilt hangen van iemand die bloed aan zijn handen heeft, maar het moet wel een links figuur zijn, zou je bijvoorbeeld Karl Marx kunnen nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding