Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

De familieleden kunnen de bloemstukken meenemen naar huis.
Ook is de optie om de bloemen bij de urn neer te leggen,als de urn op de begraafplaats zelf blijft staan.
Op veel begraafplaatsen staat een soort gedenkzuil waar
kleine plaatjes met de naam van de overledenen op staat,vaak zijn dit plaatjes voor mensen die gecremeerd zijn.
Heel vaak worden daar ook de bloemstukken neergelegd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Wat de nabestaanden willen. Toen mijn oudoom werd gecremeerd, stelde de begrafenisondernemer voor de bloemstukken na de plechtigheid te plaatsen bij de urn van mijn veel eerder overleden oudtante, en dat leek ons een mooi idee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn familie laten we ze gewoon achter in het crematorium.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze kunnen ook mee met de crematie zodat de bloemen bij de overledene blijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
U bepaalt zelf wat er na afloop van de uitvaartplechtigheid gebeurt met de bloemen. U kunt ze bijvoorbeeld mee naar huis nemen. Na een begrafenis kunt u de bloemen ook op het graf laten liggen, totdat ze zijn uitgebloeid. Veel crematoria hebben op het terrein een speciale plaats waar de bloemen worden neergelegd. Na verloop van tijd worden de bloemen door het crematorium opgeruimd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De as van mijn moeder is uitgestrooid. Er is dus geen urn of herdenkingsplek waar de bloemen konden liggen.
Mijn broers hebben die bloemen naar een kapelletje gebracht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na het overlijden van mijn man waren er ondanks ons verzoek om 'geen bloemen' toch nog veel kransen en bloemstukken.
We hebben deze na de crematie naar een kapel gebracht in de buurt.
De rozen, die de kinderen op zijn kist hadden gelegd heb ik gedroogt als aandenken.
Je mag dus helemaal zelf beslissen wat je met de bloemen doet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gvterrorist: Bloemen worden NOOIT mee ingevoerd in de crematieoven. Gaan ook niet mee naar de dienstruimte's maar gaan met de familie mee die er zelf over beslist wat er mee gebeurt of de bloemen gaan naar het zogenaamde bloemenmonument wat elk crematorium heeft. Bij westgaarde gaan de bloemen langs de strooivelden gelegd worden. Zie ook www.uitvaartvoorlichting.nl ( mijn website ! )
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding