Heeft u tips en/of adviezen over het vinden van een huurhuis of appartement in Amsterdam via makelaars?

Ik ben opzoek naar een huis of appartement voor mijzelf in Amsterdam om te huren. Ik weet dat makelaars het beste werk uitvoeren maar wil heel graag goede tips en/of advizen van u in dit gebied.

Bij voorbaat dank!

ps. Ik ben een man van 29.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Eenderde van de voorraad huurwoningen in Amsterdam is in het bezit van particuliere verhuurders en ongeveer tweederde deel is in het bezit van woningcorporaties.
De woningcorporaties in de regio Amsterdam werken met een centraal aanbodsysteem ´Woningnet´. Het aanbod vrije woningen is te bekijken via internet en via een woningkrant, die gratis te verkrijgen is op diverse punten in de stad. Om in aanmerking te komen voor een aangeboden woning moet u een aantal jaren bij ´Woningnet´ staan ingeschreven.

Ook zijn er veel commerciële woonruimtebemiddelaars actief op de woningmarkt. Meer over de regels en de risico´s leest u op www.huurnietteduur.net. Adressen van makelaars kunt u vinden in de Gouden Gids. Ook kunt u voor aanbod van makelaars terecht op de website van de Makelaarsvereniging Amsterdam http://www.mva-makelaars.nl/ . Daarnaast zijn er duizenden kleine particuliere verhuurders die slechts één of enkele panden verhuren. Deze worden vaak via een makelaar of gewoon via-via direct verhuurd.

De gemeente Amsterdam heeft op hun site een boel tips staan over het huren van een woning of appartement.
http://www.wonen.amsterdam.nl/huren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Toevallig ben ik zojuist deze site tegengekomen, waar ik zelf (ook op huizenjacht) erg blij mee ben.
Hier vindt je een overzicht van het huur aanbod aan kamers, huizen, studio's en appartementen van diverse makelaars:
www.pararius.nl

Succes!