Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik niet terugkom van verlof moet ik dan mijn voorwaardelijk uitzitten?

Ik heb een gevangenisstraf gehad van 17 maanden waarvan 5 voorwaardelijk als ik niet zou terugkomen van mijn verlof moet ik dan die 5 maanden uitzitten alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik zou het risico niet nemen. Ik weet niet wat ze gaan doen. En ik snap dat de verleiding groot is. De gevangenis zal geen pretje zijn. Maar als je je gedraagt ben je er wel vanaf straks en kan je weer gewoon je leven gaan opbouwen. Als je hem nu peert moet je onderduiken. Geen contact met familie en vrienden. Nooit meer totdat het verjaard is. Je kan niet normaal gaan werken. Wil je dat vraag ik me af.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Slim bezig om je dat nu al af te vragen.
Succes met je gevangenisstraf, en hou je gewoon aan de regels
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee maar gaat erom dat ik in de zomer wegblijf en dan in de winter weer terugga maar zonder me voorwaardelijk te krijgen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Wanneer je niet terugkeert van verlof dan word je een voortvluchtige. Er gaat een opsporingsbericht uit.
Je komt op de lijst : https://www.politie.nl/gezocht-en-vermist/nationale-opsporingslijst.

Wanneer je opgespoord bent dan zit je je straf verder uit in een strenger regime. Want je hebt bewezen vluchtgevaarlijk te zijn.
En je moet alsnog je voorwaardelijke straf uitzitten.

Onvoorwaardelijke en voorwaardelijke straffen
Straffen kunnen onvoorwaardelijk, maar ook voorwaardelijk zijn. Een onvoorwaardelijke straf moet u altijd uitzitten of uitvoeren. Een voorwaardelijke straf niet.
Aan een voorwaardelijke straf is een voorwaarde verbonden. Bijvoorbeeld dat u binnen een bepaalde termijn niet opnieuw de fout in mag gaan. Of dat u zich door een psycholoog moet laten behandelen. Doet u dat niet, dan geldt de straf alsnog.
Niet terugkeren tijdens verlof is " opnieuw in de fout gaan " .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar erna ontsnappen is legaal in nederland dus ik ga niet weer in de fout toch
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing