Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag de leiding van de school beslissen dat jouw kind (bij het door jou zelf aangevraagde gesprek over jouw kind ) aanwezig moet zijn ?

Het gaat dus om een gesprek dat door de ouders wordt aangevraagd over hun kind van 18 jaar bij de mentor.
Deze mentor heeft nu besloten dat dit een gesprek moet zijn met het ´kind´ erbij.

Toegevoegd na 2 minuten:
Met nadruk wordt er door de leiding gezegd dat er alleen een gesprek zal zijn als het kind er bij is..

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Moeilijk in te schatten, zonder te weten waar het gesprek over zal gaan.

Bedenk in ieder geval dat je kind meerderjarig is. Uitgezonderd extreme gevallen is het minstens zo fatsoenlijk als je kind wéét dat er een gesprek over hem zal zijn. En aangezien het zijn opleiding en zijn mentor zijn, zou ik het niet raar vinden als je kind zélf eist daarbij te zijn.

Je kunt nou eenmaal geen beslissingen nemen over je meerderjarige kind zonder hem erin te kennen.

Is er misschien een compromis mogelijk? Bijvoorbeeld vragen of je het onderwerp even één-op-één met de mentor kunt voorbespreken waarna je kind erbij komt?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

ja dat mag, en ik vind dat eigenlijk wel zo netjes.
18 jaar is een leeftijd waarop je beter met dan over een kind praat.
(Lees meer...)
Rieneke1
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het verbaast me steeds weer dat er van die stupido's zijn die een uitmuntend antwoord minnen~!
Rieneke1
15 jaar geleden
ach keesje, ik gooi het over mijn rug hoor :)
zonder motivatie zegt het verder niks.
dank voor het compliment!
De school kan en mag beslissen dat dit het verstandigst is maar het is geen verplichting. Wanneer jij van mening bent dat het beter is om het kind niet mee te laten gaan, ga dan een gesprek aan met de mentor en vertel je twijfels. Wanneer jij het absoluut niet wil,sta er dan op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat "kind" is 18, die ouders hebben helemaal niets meer op school te zoeken. Wie denken die ouders wel niet dat ze zijn? Ze hebben helemaal niets te zeggen over dat "kind", of over welke richting het "kind" op moet op school.

Ik vind het een goede move van de school dat ze het "kind" betrekken in dit gesprek aangezien het om dat "kind" gaat en die uiteindelijk beslist wat er gaat gebeuren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het kind is 18 jaar dus volwassen, hij of zij is dus de gene die een gesprek kan organiseren en niet de ouders of de school buiten hem om. Doen zij dat toch dan zijn ze zelfs strafbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij ons op het voortgezet onderwijs en de middelbare beroepsonderwijs was het ook normaal dat het kind mee gaat, en zeker in je uitleg staat dat het kind 18 is, dan is het niet meer dan logisch. Het gaat over hem/haar en is tevens volwassen. Tevens word er binnen het onderwijs veel gewerkt met natuurlijk leren/ compententie onderwijs waar de leerling een grote rol speelt in het eigen leerproces. Daarbij is het dus dubbel zo belangrijk dat de leerling erbij is, gezien er mogelijke leermomenten in zitten.

En sowieso; waarom zou je het kind willen buiten sluiten op een leeftijd van 18 jaar??
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik mis wat het kind zélf wil. daar zou ik het van af laten hangen. Wil het kind er niet bij zijn, om wat voor reden dan ook, dan zou ik dit nogmaals overleggen en de mentor en aangeven waarom het kind niet wil.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De schoolleiding mag niet anders beslissen in dit geval. Tenzij het gaat om het organiseren van een verrassingsfeestje voor uw 18-jarige zoon of dochter, of in het geval dat uw kind handelingsonbekwaam is verklaard.

De schoolleiding kan niets met u afspreken, omdat uw kind meerderjarig en zelf beslissingsbevoegd is. En u kunt niet om de mening van uw kind heen, nu het die leeftijd bereikt heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
lekker stevig antwoord +
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing