Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet je als werknemer beslist niet tegen de psycholoog ( die door de werkgever wordt´ ingezet´) zeggen ?

Toegevoegd na 1 uur:
Na 2 weken ziek thuis te zijn met lichamelijke klachten ´gebeurt´dit.
Het lijkt er erg op dat de werkgever op zoek is naar een
excuus voor een waarschijnlijk al door hem eerder genomen beslissing.
Wat moet je i.d.g. beslist niet tegen de ps. zeggen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ga open het gesprek in en ga er niet heen met de gedachte dat de pycholoog door je baas is ingezet....kijk de kat uit de boom en volg je gevoel..als hij-zij vreemde vragen steld bedenk dan 2 keer of je hier wel een antwoord op wilt geven...je kunt er iets omheen draaien ..geef enkel antwoord op vragen waar jij een goed gevoel bij hebt..dus rustig aan...geef jezelf niet gelijk helemaal bloot...nergens voor nodig!

maar bedenk wel dat die pycholoog ook een eed heeft afgelegd en mág dus niets tegen je baas zeggen!

Toegevoegd na 56 minuten:
wát is er gebeurd...?
funcioneer je niet goed of hebben ze personeel teveel zodat ze excusus zoeken om wat mensen te lozen?
in dat geval moet je juist zeggen dat je het ontzettend naar je zin hebt op je werk en baalt dat je nu even niet aanwezig kunt zijn maar er alles aan zult doen om zo snel mogleijk weer op het werk te verschijnen.
wacht eens af wat de psycholoog dán zegt.
jen bent zeker wel gemotiveerd dus daar kan de ps niets op aanmerken...het is vervelend zo'n situatie want je kunt niet precies inschatten wat ze zullen vragen...
zeg niet dat je het gevoel hebt dat je gedumpt gaat worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Wat jij niet kwijt wil, moet je niet zeggen. Wat dat is kan ik je niet vertellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niets over je zelf zeggen waardoor hij kan denken dat er iets aan je schort. Geef niemand van iets de schuld want daarmee geef je de indruk dat je alles op anderen schuift.
Zeg dat je graag naar oplossingen zoekt, dat je een betrokken medewerker bent en dat het werk je boeit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In principe moet je alles kunnen zeggen tegen een psycholoog. Hij heeft namelijk een eed afgelegd en mag geen informatie doorspelen aan derden. Ook niet aan je werkgever. Maar ik weet uit ervaring dat er wel eens iets uitlekt.

Je moet zelf inschatten wat je wel en niet vertelt. Je kunt ook eerst vragen in hoeverre het gesprek met je baas wordt besproken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De psycholoog is ingehuurd om te vertellen of je al dan niet geschikt bent voor een bepaalde functie of functies.

In feite kan je dus geen fout maken zolang je jezelf blijft.
Immers, als je je anders voordoet dan je bent, zal je misschien een andere functie krijgen die je leuk lijkt, maar als je er niet geschikt voor bent dan valt het toch tegen, dan presteer je onder de maat, dan ben je niet gelukkig in die baan.

Wees dus maar gewoon jezelf, dan heb je kans dat de specifieke eigenschappen die jij hebt misschien wel kunnen leiden tot een leuke kans binnen het bedrijf.

Oh ja, wees voorbereid op de vragen 'wat zijn je sterke kanten, en wat zijn je verbeterpunten'. Als je aangeeft in hoeverre je jezelf kent, dan is dat een plus. Maar overdrijf niet...
(Lees meer...)
itsme
15 jaar geleden
Ik heb geen idee wat de rede van het gesprek is.
Algemeen, wees gewoon jezelf en zeker van je zaak.
Zeg vooral geen dingen waarvan je op je klompen kunt aanvoelen dat dit op welke manier dan negatief uitgelegd kan worden.(betrokkenheid bij een criminele organisatie druggebruik, goklust als je bij een bank werkt of dat je vreemd gaat terwijl je voor een huwlijksbureau werkt
Men heeft je destijds op bepaalde gronden aangenomen, voldoe je nog aan die voorwaarden...dan staat niets continuering van de overeenkomts nog in de weg.
Voldoe je niet meer dan kan een gesprek verhelderend werken en een herstelslag in werking worden gezet, goed voor je baas en ook voor jou, maar nogmaals de info is wat summier dus kan van een antwoord niet veel anders verwacht worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zo snel? Heb ik nog nooit meegemaakt. Bij wat voor soort werk dan? Overheid?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Na twee weken is inderdaad wel twijfelachtig. Vraag me af of het zuivere koffie is.
Een psycholoog kent zijn vak, hij heeft er voor geleerd, je kan zeggen wat je wilt, hij krijgt je toch wel door als je niet eerlijk bent of dingen verzwijgt.
Wees gewoon je zelf, wees eerlijk en laat horen wie je bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ten eerste:
Moet je, ben je wel verplicht zo'n gesprek met een psycholoog aan te gaan?
Er is ook nog een bedrijfsarts, met wie je eerst zou moeten praten.
Die bedrijfsarts zou dan - met wederzijds goedvinden - een gesprek met een psycholoog kunnen voorstellen.
Maar jouw werkgever kan jou niet dwingen met een psych te gaan praten.

Tenzij er al een lange voorgeschiedenis van verzuim en andere zaken zou zijn..........

In principe :
de psycholoog is verplicht tot geheimhouding van hetgeen hem uit hoofde van de uitoefening van zijn beroep ter kennis komt.

Dus ik snap al helemaal niet wat zo'n werkgever er aan heeft om al na twee weken een psycholoog in te zetten.

Hoe dan ook zou ik voorzichtig zijn, rustig en kalm en redelijk praten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jou werkgever moet enorm veel geld aan die man betalen

Was bij mijn collega ook

Alles wordt besproken,vertel niks negatiefs over het bedrijf
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing