Hoe opzeggen Nationale Postcode Loterij?

Circa twee à drie keer per maand krijg ik reclame van de Nationale Postcode Loterij. Ik ben geen lid hiervan, en ook niet geweest. Is er een manier om me hiervoor uit te schrijven? Het is geadresseerde reclame.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je kunt je afmelden bij www.postfilter.nl

Zelf ben ik er als volgt van af gekomen: Zet een groot kruis door jouw naam en adres. Omcirkel het adres van de afzender, en schrijf met een pijl daar naartoe erbij: 'Retour afzender, ongewenste reclame'. Als je dat een paar keer gedaan hebt valt bij hen het kwartje wel, en worden jouw adresgegevens uit het systeem gehaald. Toegevoegd na 47 seconden: En die envelop doe je dan, natuurlijk, in de oranje brievenbus.

Terugsturen heeft niet altijd zin omdat de verstuurder het adressenbestand koopt, en het dus niet daadwerkelijk in handen heeft en er dus niets aan kan veranderen. U kunt wel via infofilter .nl Via de site bel-me-niet.nl kunt u zich nu afmelden voor bedrijven en marketingbureaus die u telefonisch proberen te bewegen om producten af te nemen. Door u te registreren kunt u per segment kiezen of u zich daarvoor wenst af te melden. U kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om u alleen af te melden voor verzekeringen en hypotheken, maar de meeste mensen zullen er voor kiezen om overal voor af te melden. De registratie hoeft maar eenmalig. Na het invullen van uw gegevens krijgt u een bevestigingsmail in uw mailbox. Via een link moet u de afmelding bevestigen en uw wachtwoord wijzigen. Na het afmelden krijgt u de komende weken nog wel telefoontjes, maar geleidelijk zal dit afnemen. Afmelden voor ongewenst drukwerk Dagelijks ontvangt een gemiddeld gezin een paar keer per week geadresseerde ongewenste drukwerk. De mailingen zijn vaak gericht op loterijen, telefonie en energie. Ook hier bestaat een mogelijkheid om u af te melden. Dit kunt u doen via de website Infofilter.nl. Deze website is opgezet om de consument te beschermen tegen ongewenste reclame, maar ook om het bedrijfsleven een dienst te bewijzen. De consument die dergelijke poststukken gelijk bij het oud papier gooien zouden eigenlijk dergelijk post niet moeten ontvangen. De bedrijven kunnen geld besparen door gezinnen die niet gevoelig zijn voor hun reclame te schrappen uit hun bestand. Op deze manier kunnen ze veel geld besparen.

Bronnen:
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/diver...

Op een of andere manier ben je toch in hun systeem gekomen..misschien eenmalig meegedaan,vandaar geadresseerd. Ondanks bel-me-niet-register mogen ze dan reclame sturen(zo ook bedrijven waar je abonnement of lid van bent)Je kunt ze bellen en zeggen dat je gebruik wil maken van het "recht van verzet" regel. Dat is een regel die bedrijven verplichten die jouw gegevens in hun systeem hebben dit te verwijderen op jouw verzoek. Natuurlijk vertellen ze dit niet uit hun eigen.