Hoe opzeggen Nationale Postcode Loterij?

Circa twee à drie keer per maand krijg ik reclame van de Nationale Postcode Loterij. Ik ben geen lid hiervan, en ook niet geweest. Is er een manier om me hiervoor uit te schrijven? Het is geadresseerde reclame.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Computoon
9 jaar geleden
Ja. Je kunt je gegevens doorgeven via www.postfilter.nl Na een verwerkingstijd van enkele weken moet het succes hebben. Het werkt ook voor andere bedrijven waarvan je geen geadresseerde reclame wilt ontvangen (en waar je zelf geen klant van bent.)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb dat nog lang gehad voor de vorige bewoner, die inmiddels ook al was overleden. Heb in eerste instantie een paar keer de brieven teruggestuurd met "woont hier niet meer", "bewoner overleden" en nog wat minder subtiele teksten, maar dat werkte allemaal niet. Na de derde keer bellen stopte pas de grote brievenstroom, maar ik krijg nog steeds ongeveer twee keer per jaar brieven van ze. Die gooi ik inmiddels maar gewoon weg. Ik heb geen adres van familie van de vorige bewoner en hij had geen kinderen, dus volgens mij is er niemand die nog op die brieven zit te wachten. Belangrijk ogende brieven zoals van notarissen, pensieonfonds of levensverzekeringen stuur ik wél terug, en ik bel dan ook nog altijd even om te melden dat meneer is overleden en ik verder geen gegevens heb, in de hoop dat ze indien nodig zelf op zoek gaan naar familie. Maar de reclame-aanbiedingen van de lokale meubelboer, de postcode- en nog een andere loterij, die gaan na vier jaar gewoon de prullenbak in.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Computoon, ik heb postfilter.nl geprobeerd. Als je dit als antwoord geef, gaan de punten naar jou.

Het beste antwoord

Je kunt je afmelden bij www.postfilter.nl
Computoon
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit was het beste antwoord (in eerste instantie gegeven in reactie).

Andere antwoorden (3)

Zelf ben ik er als volgt van af gekomen:

Zet een groot kruis door jouw naam en adres. Omcirkel het adres van de afzender, en schrijf met een pijl daar naartoe erbij: 'Retour afzender, ongewenste reclame'.

Als je dat een paar keer gedaan hebt valt bij hen het kwartje wel, en worden jouw adresgegevens uit het systeem gehaald.

Toegevoegd na 47 seconden:
En die envelop doe je dan, natuurlijk, in de oranje brievenbus.
Amadea
9 jaar geleden
Terugsturen heeft niet altijd zin omdat de verstuurder het adressenbestand koopt, en het dus niet daadwerkelijk in handen heeft en er dus niets aan kan veranderen.
U kunt wel via infofilter .nl

Via de site bel-me-niet.nl kunt u zich nu afmelden voor bedrijven en marketingbureaus die u telefonisch proberen te bewegen om producten af te nemen. Door u te registreren kunt u per segment kiezen of u zich daarvoor wenst af te melden. U kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om u alleen af te melden voor verzekeringen en hypotheken, maar de meeste mensen zullen er voor kiezen om overal voor af te melden. De registratie hoeft maar eenmalig. Na het invullen van uw gegevens krijgt u een bevestigingsmail in uw mailbox. Via een link moet u de afmelding bevestigen en uw wachtwoord wijzigen. Na het afmelden krijgt u de komende weken nog wel telefoontjes, maar geleidelijk zal dit afnemen.

Afmelden voor ongewenst drukwerk
Dagelijks ontvangt een gemiddeld gezin een paar keer per week geadresseerde ongewenste drukwerk. De mailingen zijn vaak gericht op loterijen, telefonie en energie. Ook hier bestaat een mogelijkheid om u af te melden. Dit kunt u doen via de website Infofilter.nl. Deze website is opgezet om de consument te beschermen tegen ongewenste reclame, maar ook om het bedrijfsleven een dienst te bewijzen. De consument die dergelijke poststukken gelijk bij het oud papier gooien zouden eigenlijk dergelijk post niet moeten ontvangen. De bedrijven kunnen geld besparen door gezinnen die niet gevoelig zijn voor hun reclame te schrappen uit hun bestand. Op deze manier kunnen ze veel geld besparen.
anneliez
9 jaar geleden
Op een of andere manier ben je toch in hun systeem gekomen..misschien eenmalig meegedaan,vandaar geadresseerd. Ondanks bel-me-niet-register mogen ze dan reclame sturen(zo ook bedrijven waar je abonnement of lid van bent)Je kunt ze bellen en zeggen dat je gebruik wil maken van het "recht van verzet" regel. Dat is een regel die bedrijven verplichten die jouw gegevens in hun systeem hebben dit te verwijderen op jouw verzoek. Natuurlijk vertellen ze dit niet uit hun eigen.