Wat is de benaming voor als je mensen niet meer interessant vind als ze je niets verder kunnen leren?

Ik heb ooit ergers gehoord dat dit een benaming heeft maar ik kom er niet meer op. Het gaat als volgt:

Je kan bevriend zijn met iemand maar als deze persoon je na een tijdje niets meer kan leren voor jouw gevoel ga je deze saai of zelfs vervelend vinden. Deze persoon is dan niet meer interessant voor je eigen ontwikkeling.

Iemand een idee wat de benaming hiervoor is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Amadea
9 jaar geleden
Bedoel je dan de benaming voor jou of de benaming voor die personen? En gaat het om een zelfstandig, of een bijvoeglijk naamwoord?
SimonV
9 jaar geleden
Ik zat te denken aan autistisch gedrag. Veel autisten zien mensen als objecten: ze maken er gebruik van, en als ze niet meer zinvol zijn, zijn ze niet meer interessant (Gelijk een boek dat ze uitgelezen hebben).

Antwoorden (1)

opportuun

http://www.encyclo.nl/begrip/opportuun
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Maar volgens mij is dat niet het woord dat ik zoek. Misschien komen er nog meer antwoorden =)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
de link gaat wel naar de encyclopedie maar geeft daar aan dat het woord niet bestaat.
Amadea
9 jaar geleden
Mij geeft die link zes definities, @Niels1411. Dan is er iets mis met jóuw computer. Maar geen van allen voldoet aan de vraag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja natuurlijk is het mijn computer. al heb ik helemaal geen computer. ook de link werkt nu wel....maar dat lag aan mijn computer. niet aan hun website bijvoorbeeld.