Wat is een refereeravond?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
9.1K
tinus1969
9 jaar geleden
In welke context? Universiteit? Ziekenhuis?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Van een school
Antoni
9 jaar geleden
Is dit een Nederlandse term of een Vlaamse term?

Het beste antwoord

Dat kan een avond zijn waarop over een aangelegenheid nadere vragen kunnen worden gesteld. Bijvoorbeeld voor potentiële opdrachtnemers over een klus die zal worden aanbesteed/gegund. Of over een openstaande vacature etc.

Ook kan het verwijzen naar een avond waarop één of meerdere voordrachten worden gegeven.

Toegevoegd na 2 minuten:
Veelal betreft het avonden waarop vakbroeders (zusters) kennis delen. Als je Googelt zie je bijvoorbeeld veel refereeravonden waarop medici voordrachten geven aan elkaar.

Toegevoegd na 4 uur:
Ik zie in de reacties dat het gaat om een school. Dan kan het gaan om een avond waarop docenten elkaar voordrachten geven over het werk, of evt anderen uit het onderwijsveld. Het kan ook een avond zijn waar ouders informatie kunnen vragen over de school of over hun kind. Het zou nog kunnen gaan om een avond waarop ouders praatjes kunnen houden.

Wellicht kun je uit de context opmaken wat bedoeld is.

Ik vind overigens dat het een heel onhandig gekozen woord is omdat het dus meerdede betekenissen heeft

Toegevoegd na 4 uur:
Het zou ook nog kunnen gaan om een avond waarop oudere leerlingen spreken over een onderwerp