Als je bij Domino's besteld via internet,betaald via iDeal,hoor je de bezorger dan nog fooi te geven?

Mijn broer had besteld,ik deed open en pakte het aan en die jongen keek echt zo vragend van 'komt er nog wat?'
Dus..is het gebruikelijk of niet om fooi te geven als je al heb afgerekend?
Anders is het best lullig,meestal geven wij toch wel minimaal €1 bij zoiets.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En waarom doe je dat dan nu niet? Of heb je fooi gegeven via iDeal? Ligt gewoon aan jezelf.
Utrecht
9 jaar geleden
Als je de fooi geeft via de betaling met iDeal, komt deze dan wel bij de bezorger terecht?
Ik tijwfel ook hoor, maar geef toch meestal 1 of 2 euro.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn broer had betaald,het was zijn pizza,ik deed alleen open en pakte het aan.
Het gaat erom wat gebruikelijk is.
Die jongen stond echt zo afwachtend te kijken dus toen dacht ik eraan dat hij misschien fooi verwachtte.
Utrecht
9 jaar geleden
Ik denk inderdaad wel dat hij een fooi verwacht.

Antwoorden (2)

Hoort is wat erg straf, maar indien je tevreden bent is het wel heel aardig. Als je het wel zou doen als je contant betaalt dan is het flauw als je het niet doet als je viaideal betaalt. Maar je bent niet verplicht uiteraard. Ik ben blij als ze snel door weer en wind komen en ik geef dan ook wel iets, maar verplicht is het niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik had beter neer kunnen zetten 'is het gebruikelijk fooi te geven' ipv 'hoor je fooi te geven' ,maar ja..
Bij contant betalen geven we altijd fooi,is het bijv €8 en we betalen met een briefje van 10 euro dan is de rest voor de bezorger.
Voortaan dan maar gewoon een munt van €2 ofzo klaarleggen als we via internet betalen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je de fooi via iDeal zou betalen, komt dat geld op de bankrekening van de pizza-boer en ziet de bezorger daar niets van terug.
Nou de kosten die u dan via ideal betaalt zijn uitsluitend voor de pizza eigenaar , maar wanneer u tevereden ben over het tijdstip van bezorging , dat het nog warm is de pizza als hij bezorgt wordt bv dan kunt u altijd wat geven zeker als u regelmatig wat bestelt dan kan doen ze net een stapje meer voor je maar je ben het NIET verplicht !