kennis op bezoek, kennis weg,(o.a) mobieltje weg, dekt de verzekering dit?

9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk alleen als je aangifte van diefstal doet en er dus een proces verbaal opgemaakt is. Maar waarom probeer je niet via de politie je spullen terug te krijgen? Je weet toch waar ze zijn (of waren wellicht)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oja, daar heeft de politie tijd voor.... wat wil je? Een huiszoeking? Gijzeling?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Doe toch niet zo stom Pelle!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of die kennis aanspreken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoezo stom, geef gewoon antwoord, de politie gaat daar echt niets mee doen hoor!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beestenboel, lees dit eens: http://www.ouders.nl/forum/werk-recht-en-geld/diefstal-uit-ons-huis-tijdens-feestje-dekt-verzekering
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben het met Pelle eens Tjidske, de Politie gaat hier echt niets mee doen. Je kunt wel gewoon je verzekering bellen, weet je het meteen.
ItisILeClerc
9 jaar geleden
nee, de verzekering dekt niet het verlies van de kennis
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk ook wel dat Pelle gelijk heeft maar dat kan hij ook wel op een normale manier zeggen. Maar je weet toch niet wat de politie doet? Voor hetzelfde geld is het iemand die vaker dit geintjes flikt, en in Amsterdam zullen ze er misschien vanwege urgentere zaken niet achteraan gaan maar wie weet ergens op het platteland waar het wat minder druk is wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een aangifte met daderindicatie,
daar doen ze wel wat mee. (of ze doen in ieder geval alsof ze er iets mee gaan doen..)
Beestenboel
9 jaar geleden
Bedankt voor het meedenken, het is wel duidelijk, dat U allen een lage dunk heeft van onze \politie, ik ben daarom zeer verheugd, U te kunnen melden, dat de Politie het wel degelijk, zeer hoog opneemt, en er bovenop zit, aangezien de naam van de dader bekend is, nogmaals dank voor het meedenken!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb ook ene keer meegemaakt dat ik de dader wist die onze tuin leeggeroofd had. Ik ben 4 uur bezig geweest op het bureau met de aangifte, politie deed er niks mee. Een kennis was in slaap gevallen in de trein, diefstal van tas met paspoort en bankpas, dader was achterhaald, politie deed niets.

Antwoorden (1)

Afhankelijk van de inboedelverzekering die je hebt.

Lees de polisvoorwaarden er eens op na. Indien daar staat "diefstal uit de woning" in plaats van inbraak dan valt je schade ook onder de inboedelverzekering. Het is meestal dus niet nodig dat er echt ingebroken is, diefstal door je gast(en) valt er ook onder.

Voorwaarde is wel dat je aangifte doet bij de politie van de diefstal. Met die aangifte kun je weer een claim neerleggen bij je verzekering.