Waarom gaat Rusland weer terug naar 11 tijdzones?

Rusland is wat heen en weer aan het schuiven met tijdzones. Waarom doen zij dat, de reductie naar 9 tijdzones was toch pas een paar jaar geleden ingevoerd?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (2)

Met het ingaan van de wintertijd gaat de klok permanent een uur terug en komt er een eind aan een drie jarig experiment van de toemalige president Medvedev. En voert President Putin weer de 11 zones in reikend van Kamchatka tot Kaliningrad.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar waarom gaan ze weer terug?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat staat er in de bron niet bij, alleen dat Putin het weer terugdraait. Het was een experiment wat kennelijk niet beviel?
Antoni
9 jaar geleden
De Russen waren er erg ontevreden over en er was veel protest. Er staat toch: "a three-year experiment with non-stop summer time that proved highly unpopular." Het ging dus om een experiment dat uitermate onpopulair bleek te zijn.
De reden is dat het in de winter veel te lang donker blijft.

Het volgende heb ik van teletekst geplukt:

Ook in Rusland is vannacht de tijd een
uur teruggezet.De afgelopen drie jaar
experimenteerde het land met een
permanente zomertijd,maar president
Poetin heeft dat teruggedraaid.Veel
Russen klaagden dat het 's winters veel
te lang donker bleef. Daarom is ook in
Rusland de zomertijd beëindigd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
kierkegaard47
9 jaar geleden
China heeft dacht ik zelfs maar één tijdzone, namelijk die van Beijing. Dat zorgt ervoor dat in westelijk gelegen 'provincies' als Tibet (ahum), de zon bizar laat opkomt, zogezegd ...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In maart 2010 ging Rusland terug naar 9 tijdzones. http://nos.nl/video/146791-rusland-krijgt-minder-tijdzones.html Dit is herzien en zijn om de 'te lange donkere dagen' zoals in mijn antwoord beschreven weer 'terug bij af'.