stel dat ik het eigen risico €750, van de ziekefons niet kan betalen van mijn aow wat dan, ik rij geen auto ik heb geen onodige dingen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (7)

Dan bouw je schulden op. Kun je dit lang genoeg niet betalen is er schuldhulpverlening waarmee je in 3 jaar alles aflost.

Maar het is nog maar een proefballontje en het zou mij heel erg verbazen als dit wordt overgenomen. Dus, ga stemmen deze zomer en kies er zelf voor dit niet te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het probleem is naast de crisis dat de overheid jaren lang geld heeft uitgegeven wat ze niet hadden aan allerlei al dan niet zinnige projecten.
Met de door de politiek gecreëerde crisis tracht men nu af te komen van deze projecten en daarnaast veel geld uit de markt te trekken. Daar ze op dit moment werken met niet bestaand geld.
Maar vrolijk wordt je er niet van. Het is gewoon een politiek spel, waar de burger de rekening van gepresenteerd krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Maar Jeroen, dat is toch niet het antwoord op de vraag? De min is niet van mij, want ik heb eerder gezien dat je alsnog met een goed antwoord kwam ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef een verklaring voor de onzinnige lastenverhoging in de zorg.
paulus811
14 jaar geleden
Maar de vragensteller wil weten hoe hij dat moet betalen.
Heb je een reden waarom je een eigen risico van € 750,- hebt? Standaard is dat namelijk € 160,-; maar je kan een hoger eigen risico nemen als je dat aangeeft. Het scheelt dan wel in premie per maand, maar volgens mij geen € 750,- op jaarbasis. Als je je eigen risico verlaagt betaal je wel wat meer premie, maar hoef je niet bang te zijn voor de hoge rekening voor eigen risico.
Heb je overigens wel huurtoeslag en zorgtoeslag aangevraagd? Dat scheelt ook weer een boel geld per maand. Daarnaast kan je misschien bij de gemeente aankloppen voor hulp (misschien is er een potje voor mensen die zorgkosten niet kunnen opbrengen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou me er maar niet te druk om maken, dit gaat nooit lukken.
Als het eigen risico naar 750 euro zou gaan komen er zoveel mensen in de problemen, en dat is onacceptabel.
Die 750 euro wordt vast gebruikt om het eigen risico te verhogen naar 200 euro.
Dan haalt iedereen weer opgelucht adem, en heeft de regering haar zin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zou ik niet voor een dergelijk hoog eigen risico kiezen en de hogere premie maar wel een lager eigen risico voor lief nemen.

Het eigen risico is nu ongeveer 150 euro, dus een e.r. van 750 lijkt me een bewuste keuze en zou ik niet doen als de angst van 'niet kunnen betalen' er is.

Wellicht heb je het over plannen van de overheid, zet dat er dan even bij als dat zo is.
14 jaar geleden
mensen die alleen een aow hebben kunnen voor veel bijzondere kosten waaronder het eigen risico bijzondere bijstand krijgen. Er wordt dan een berekening gemaakt door de gemeente waarbij er een drempel wordt berekend.boven de drempel heb je recht op tegemoetkomingen van de gemeente.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk gaat die verhoging niet door. Verder is het zo, dat je nu al, als je chronisch ziek bent, 40 euro terug krijgt van het eigen risico van 155 euro. Dus er zal dan ook wel weer een regeling worden bedacht voor chronisch zieken.
Nog een regeltje erbij, dat kan nog wel :)
Maar die 750 euro zullen veel mensen niet op kunnen brengen ben ik bang, dus dat is een slecht idee en zal dan ook niet door gaan.