Als je in een schrikkeljaar bent geboren , welk is dan de officiële dag van je verjaardag , of ben je eigenlijk maar om de 4 jaar jarig ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
39.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niemand heeft een "officiële verjaardag".
Thecis
6 jaar geleden
Wat ik zelf altijd aanhoud, is dat men op 28 februari te vroeg is en op 1 maart te laat met vieren. Ergens tussen die dagen zit het moment dat je dan daadwerkelijk jarig bent. Eens in de 4 jaar is het moment ertussen echt een daadwerkelijke dag, maar in andere jaren moet het toch ook ergens daartussen zitten. Als oplossing daarvoor hanteer ik altijd dat je begint op 28 februari met vieren en ergens 1 maart eindigt met vieren. Dat weet je zeker dat je het korte moment gehad hebt.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ik ben in een schrikkeljaar geboren en vier dat gewoon op de dag dat ik geboren ben .

Het beste antwoord

Ik dacht dat de ouders mogen kiezen welke datum ze willen, 29 februari of 1 maart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je bent dan maar 1 keer in de 4 jaar jarig,de rest viert het gewoon op 1 maart
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je in een schrikkeljaar bent geboren ben je gewoon ieder jaar jarig. Als je op 29-2 bent geboren is je officiele verjaardag maar een keer in de 4 jaar, wat natuurlijk niet betekent dat je niet ieder jaar een jaartje ouder wordt.
Zoals ik al reageerde, de meeste verjaardagen in het weekend ervoor of erna, wat het dichtste bij zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor de eerste zin. Als ik kon gaf ik nog een +1 voor de rest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt :-)
Bedoel je dan het geval dat je geboren zou zijn op 29 februari? In dat geval ben je feitelijk gezien dan de drie jaren erop jarig op 1 maart. Een omwenteling van de aarde om de zon (een jaar dus) duurt ongeveer 365,25 dagen. Dat is de reden dat er iedere 4 jaar een schrikkeljaar is ingelast om dat verschil op recht te trekken. Dus als je het strikt bekijkt ben je dan 365,25 dagen later gewoon een jaar ouder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ex-collega van mij viert het in een schrikkeljaar op 29 februari, in de andere jaren viert hij z'n verjaardag op 1 maart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste antwoord. De dag na 28/02 ben je gewoon jarig. Van mij een +1