Als je in een schrikkeljaar bent geboren , welk is dan de officiële dag van je verjaardag , of ben je eigenlijk maar om de 4 jaar jarig ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik dacht dat de ouders mogen kiezen welke datum ze willen, 29 februari of 1 maart.

Je bent dan maar 1 keer in de 4 jaar jarig,de rest viert het gewoon op 1 maart

Als je in een schrikkeljaar bent geboren ben je gewoon ieder jaar jarig. Als je op 29-2 bent geboren is je officiele verjaardag maar een keer in de 4 jaar, wat natuurlijk niet betekent dat je niet ieder jaar een jaartje ouder wordt. Zoals ik al reageerde, de meeste verjaardagen in het weekend ervoor of erna, wat het dichtste bij zit.

Bedoel je dan het geval dat je geboren zou zijn op 29 februari? In dat geval ben je feitelijk gezien dan de drie jaren erop jarig op 1 maart. Een omwenteling van de aarde om de zon (een jaar dus) duurt ongeveer 365,25 dagen. Dat is de reden dat er iedere 4 jaar een schrikkeljaar is ingelast om dat verschil op recht te trekken. Dus als je het strikt bekijkt ben je dan 365,25 dagen later gewoon een jaar ouder.

Een ex-collega van mij viert het in een schrikkeljaar op 29 februari, in de andere jaren viert hij z'n verjaardag op 1 maart.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100