Omdat de kortere weg niet kan lukken voor een Gouden Koets.

"De Gouden Koets route is in de loop der jaren veranderd. Vroeger reed de Gouden koets het Binnenhof op via de Stadhouderspoort aan het Buitenhof. De poort was hoog genoeg om de koets door te laten, maar het ging nog maar net. In 1925 werd de bestrating vernieuwd, daardoor kwam het straatniveau iets hoger te liggen. De doorgang werd daarom te laag, de Gouden koets kon niet meer onder de poort door. Vanaf dat moment rijdt de Gouden koets langs het Mauritshuis door de hogere Middenpoort en de Grenadierpoort naar het Binnenhof."
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Een voordeel van de langere route is ook dat er meer mensen langs de route kunnen staan en er dus ook meer mensen kunnen genieten van het langsrijden van de indrukwekkende stoet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt,
Dit had ik achteraf gezien al eens eerder gehoord, maar dat was ik ondertussen natuurlijk alweer vergeten.