Wat zijn tegenwoordig de de eisen bij verhuizen (huurhuis) naar een andere regio?

Van vroeger weet ik dat je een binding moest hebben met een andere regio voordat je naar die regio KON verhuizen.

Is dit nog steeds zo? En waar moet je dan minimaal aan voldoen?

In de andere regio woont wel een 'familielid'. De vader van mijn vriendin waar ik mee samen woon.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat verschilt per regio...In de meeste gevallen moet je een woonadres hebben....of economisch verbonden zijn..in jou geval kun je je misschien inschrijven bij de vader van je vriendin,als deze meneer er geen nadelen van ondervindt. Verder moet je je dan laten inschrijven bij een woningstichting,daar zijn kosten aan verbonden... Je kunt ook kijken bij vrije vestiging woningen,deze zijn wel duurder qua huurprijs,maar er is eigenlijk nooit geen wachtlijst... En je kunt woningruil doen...

Ligt aan de regio, ik wil zelf naar de Betuwe, en daar is een familielid voldoende om in aanmerking te komen.

Dit is nogal verschillend, dus zou je moeten kijken naar de plaats waar je wil gaan wonen en daar informeren. Hier zijn geen vaste landelijke regels voor. Die verschillen per gemeente en woningbouw verenigingen.