kun je gas af laten sluiten als je het zelden gebruikt?

ik gebruik zelden gas is het mogelijk dit af te laten sluiten zodat dit komt te vervallen op je vastrecht en transportkosten ik gebruik niet eens 3 kub per jaar nml graag antwoord woon in flat waar je het verplicht word af te nemen bij enexis gas en elektra , tenminste het gebruik van de instalatie en vervoerskosten maar je mag wel een andere leverancier nemen voor de levering van het product.
dus ben benieuwd

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
geen idee, want heb hier ook verwarmingen hangen die ik niet gebruik, maar metertjes verdampen wel dus moet je toch betalen voor niks, er word zelfs huur berekend voor het hebben van een verwarming in een vertrekookal gebruik je hem niet, dus zal me niets verbazen als je gewoon moet betalen alleen al omdat er een gasmeter aanwezig is, en kan natuurlijk enexis vragen maar wie zegt dat hun eerlijk antwoorden?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou het niet weten maar het lijkt me als je niks afneemt je ook niets hoeft te betalen, maar bij Enexis kunnen ze je vast wel antwoord op je vraag geven.

Antwoorden (1)

Ja, dat kan wel.
Hoe ze dat doen kan per locatie verschillen, in bepaalde buitengebieden zagen ze daadwerkelijk de leiding door aan de openbare weg, in jou geval zetten ze waarschijnlijk een slot over de gasmeter heen.

Als je een huurflat hebt, lees dan in ieder geval de voorwaarden goed door, dat je niet daar eventueel problemen achteraf krijgt.