Een strategie die sinds de 2e Wereldoorlog in Japan bestaat in bedrijven om de de bedrijfsresultaten te verbeteren.
Iedereen, van hoog tot laag, moet meedenken en met suggesties komen.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is een japanse uitdrukking,die betekent: Veranderen naar beter!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kaizen betekent letterlijk continu verbeteren. Door procesverbetering producten of diensten leveren, waarmee zowel de klanttevredenheid als het rendement stijgen. Zo eenvoudig is het. Iedere dag produceren en als we een afwijking constateren in de productie, techniek, administratie, communicatie, leiderschap of waar dan ook, verbeteren. Mensen als Joseph Juran, Deming, Wheeler en Crosby hebben al lang geleden aangetoond, waarom continu verbetering nodig is. Gewoon omdat bij stijging van de kwaliteit de kosten lager worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'kaizen' is Gronings dialect en betekent 'kiezen' in de zin van: 'een keuze maken'