Tijdens jaarcontract ziek gemeld en nu?

Ik heb mij ziek gemeld en nu loopt mijn jaarcontract af.Wat kan ik verwachten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (6)

Daar kunnen wij geen antwoord op geven, dat zul je toch echt aan je baas moeten vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt eraan hoe lang je al ziek bent, en hoe vaak je ziek bent geweest het afgelopen jaar.
Meestal bij ons bedrijf worden deze contracten niet meer verlengd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je jaarcontract verloopt, dan is dat een "beëindiging arbeidsovereenkomst van rechtswege".

Dus tenzij je baas je een verlenging aanbiedt, kun je het beste even bij het UWV langs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De werkgever moet de resterende maanden voordat het eind van het dienstverband van rechtswege eindigt de re-integratie-inspaningen i.h.k.v. de WVP verrichten. Als hij dat volgens het UWV naar behoren heeft gedaan, maar het is desondanks niet gelukt de persoon te (her) plaatsen, dan gaat de werknemer ziek uit dienst en valt hij onder de ziektewet (vangnet) van het UWV die ook de re-integratie verder ter hand neemt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Ik kan dit uit persoonlijke ervaring beamen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt als een bus! +1 Goed dat je ook de Wet Verbetering Poortwachter noemt ivm re-integratie.
Je kunt precies verwachten wat je zelf al zegt: dat je jaarcontract afloopt.

Een tijdelijke arbeidsovereenkomst loopt helemaal vanzelf af, daar is verder niets voor nodig. Dat je ziekgemeld bent, maakt daar niets voor uit.

Als de werkgever dat wil, kan hij je een volgend contract aanbieden, tijdelijk (als je er niet al drie tijdelijke op hebt zitten) of voor onbepaalde tijd.

Als je er alleen een paar dagen uit bent voor een griepje, zal dat je kansen voor een nieuw contract niet schaden. Als je structureel lange tijd ziek bent, of als je je hebt ziekgemeld ter vermijding van een arbeidsconflict, hoef je niet van je werkgever te verwachten dat hij je een nieuw contract aanbiedt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afhankelijk van de duur van de ziekte en oorzaak van de ziekmelding zal het contract wel of niet verlengd gaan worden. Maar indien dit niet gebeurd moet de werkgeveer een ziektewetaanvraag indienen bij het UWV zodat je deze uitkering krijgt. Indien de werkgever dit niet doet zal het UWV(indien je daar recht op hebt) jou wel een uitkering toewijzen en betalen terwijl de werkgever een boete krijgt