Ik ben oma van en kleinkind ze verblijft in en pleeggezin heb ik bezoekrecht?

mocht haar en maand naar haar erste verjaardag zien danaar nooit meer ze wordt nu drie.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.8K

Antwoorden (5)

ik weet het niet misschien kan je jeugdzorg bellen of het mag.
succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ouders hebben recht op omgang. De wet zegt verder dat personen die in een nauwe persoonlijke betrekking staan het recht hebben om een omgangsregeling te vragen. Grootouders moeten aantonen dat ze deze nauwe persoonlijke betrekking hebben met het kleinkind,

Toegevoegd na 3 minuten:
Vaak worden verzoeken afgewezen omdat de grootouders de nauwe persoonlijke betrekking niet kunnen aantonen, voor een rechtzaak waarin wel werd toegewezen: http://jure.nl/ay3589
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij hebben grootouders in principe recht om hun kleinkinderen te mogen zien.
als je bureu van rechtshulp belt kunnen zij je verder helpen en uitleggen bij wie je moet wezen. het ligt er een beetje aan waarom en door wie dit kind uit huis is geplaatst.
14 jaar geleden
Ja, U heeft zeker bezoekrecht. Ik ken de situatie niet, maar als zij uit huis is geplaatst kunt u contact opnemen met jeugdzorg. Als zij niet willen meewerken kunt u een rechter vragen om een omgangsregeling. Die wordt normaliter toegewezen.

Toegevoegd na 24 minuten:
Ondanks de minnen bekijk onderstaande link eens. Daarnaast kun je daar veel meer over vinden op het internet of bij het juridisch loket.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou U willen adviseren om contact op te nemen met de stichting KOG (kinderen ouders en grootouders) Deze houden zich specifiek met deze problematiek bezig. Zij kennen de instanties en wegen welke je kunt bewandelen.
Succes en sterkte oma

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.stichtingkog.info/
Heb nog even de link voor je opgezocht.