Waar leeft een gevangene van?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Van wat hij krijgt in het huis van bewaring. Wat denk jij dan?
jc54
10 jaar geleden
Water en brood ;-)
Antoni
10 jaar geleden
Amadea, in een huis van bewaring zitten (alleen) verdachten, in de gevangenis zitten gevangenen, de tot-een gevangenisstraf-veroordeelden. Verder zijn er nog de justitiële jeugdinrichtingen, voor minderjarigen.
paulus811
10 jaar geleden
Van ons belastinggeld.

Antwoorden (3)

Een gevangene heeft gratis kost en inwoning. Dat betekent dat bij niets hoeft te betalen voor zijn cel, de verwarming en zijn eten. Door te werken overdag inde gevangenis kan hij een bescheiden loon verdienen om bijvoorbeeld sigaretten van te kopen. Niet elke gevangene komt in aanmerking voor werk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is geloof ik sprake van dat gevangenen een bijdrage aan hun kost en inwoning zullen moeten gaan leveren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb ik ook gehoord Kruidenvrouwtje. Vind het wel terecht, ze zitten daar dankzij zichzelf.
Ivana
10 jaar geleden
Het zou dan gaan om een bijdrage van 16 euro. Lachertje natuurlijk, als je bedenkt wat een gevangene de staat (ons) echt kost.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vraag mij af waarvan de gevange dit dan betaald.
De gevangene leeft van onze belastingsgelden,
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
een gevangen krijgt in ruil voor 5 dagdelen per week verplichte arbeid 12,00 p.week.
Arbeid kan van alles zijn zoals corvee, linnengoed wassen en op de arbeidsplaats allerlei klussen van externe bedrijven verrichten. Van die 12,00 euro moet hij/zij een tv huren (3,50), zijn extra boodschappen doen, pakjes tabak en telefoonkaarten kopen. Hiermee red je het als gevangene uiteraard nooit dus de meesten hebben hulp van familie of vrienden of een eigen saldo op de gevangenisrekening omdat ze geld op zak hadden toen ze werden opgepakt. Een gemiddelde rokende en naar huis bellende bajesklant heeft ongeveer 50-75 euro nodig p.week.