Heeft mijn partner nog steeds sollicitatieplicht?

Zijn ww loopt deze maand af. Hij is 61 jaar en heeft 41 jaar gewerkt. Mijn wao uitkering wordt vanaf volgende maand aangevuld met een toeslag tot het sociaal minimum voor een echtpaar. Heeft mijn partner dan nog steed sollicitatieplicht? Ik kan daar nergens informatie over vinden.

Toegevoegd na 32 minuten:
reactie op het 1e antwoord: het gaat om de volgende periode: mijn partner heeft dan GEEN WW--uitkering meer en ik krijg een aanvulling op mijn WAOuitkering. Ik heb géén sollicitatieplicht,.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Beste LouiseM,

Je wilt weten of partner nog sollicitatieplicht heeft als zijn WW-uitkering eindigt.

Bij het bereiken van de maximum duur van de WW-uitkering eindigt ook de door UWV opgelegde sollicitatieplicht.
Zoals je zelf al aangeeft heb je geen sollicitatieplicht bij de WAO en ook de toeslag die je gaat ontvangen schept geen sollicitatieplicht.

Actuele informatie over de situatie als je WW-uitkering stopt vind je onder de bronvermelding.

Met vriendelijke groet,

Ella
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare