Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je je goed voorbereiden op een rechtszitting?

Binnenkort komt de zaak voor tegen de persoon die me anderhalf jaar geleden aangereden heeft. Dit heeft veel schade veroorzaakt en mijn leven behoorlijk op de kop gezet.
Nu zie ik enorm tegen die zitting op, onder andere omdat ik het moeilijk vind om de man in kwestie tegen te komen en in de ogen te kijken.
Mijn advocaat gaat wel mee voor de zakelijke kant, maar heeft iemand ervaring of tips dat ik me hier mentaal goed op voor kan bereiden?
Alvast bedankt,
groet LTK

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik moest mijn vreselijke ex een paar maal zien in de rechtszaal. Je kunt je mentaal nooit helemaal voorbereiden maar wat wel prettig is is dat in elk geval de twee advocaten in het midden zitten en jullie beide aan de buitenkant dus je kunt zijn blik makkelijk ontwijken. Ook zijn er vaak meerdere wachtruimtes dus ook dan hoef je niet per se bij elkaar te zitten. Maar het blijft vervelend en helemaal ontwijken kun je elkaar niet. Probeer te ontspannen voor die tijd zodat je er wat rustiger naartoe gaat. Of neem een valdispert. Dat haalt net even de scherpe randjes van je emotie weg. Sterkte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de tips! Geloof best dat het, hoe je je ook voorbereid, toch iets vervelends blijft.
Ik denk dat ik een halfuur tai chi ga doen voor het feest begint :)

Andere antwoorden (1)

Negeer die persoon en kijk hem niet in de ogen, maar spreek via de rechter en/of de advocaten.

Blijf kalm en reageer niet op de dader.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding