Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik berekenen of een geschat inkomen klopt?

Ik wil voor 2014 huurtoeslag aanvragen. De Belastingdienst gaat bij de aanvraagj uit van een geschat inkomen. Hoe kan ik het beste berekenen of de hoogte van dit geschatte inkomen kan kloppen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
908

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

U neemt uw bruto inkomen per maand. U vermenigvuldigt dit inkomen x 12 (maanden). Tenslotte x 1,08 als er elk jaar een vakantieuitkering is (in mei). Natuurlijk zijn er afwijkingen mogelijk op deze regel. Meestal als er aftrekposten zijn zoals specifieke zorgkosten / studiekosten / giften Die aftrek kan in mindering worden gebracht op het bruto inkomen.

Maar de veilige weg is: kiezen voor het bruto loon. Dit inkomen is vermeld op de maandspecificatie. Of bij gepensioneerden op de specificatie die in januari van het jaar wordt toegestuurd.

Maar de veilige weg is: kiezen voor het bruto loon. Dit inkomen is vermeld op de maandspecificatie. Of bij gepensioneerden op de specificatie(s) die in januari van het jaar wordt toegestuurd.

Huurtoeslag 2014 kan met terugwerkende kracht nog worden aangevraagd tot 1 september 2015. Als het geld niet echt nodig is, kan dus gewacht worden totdat er aangifte wordt gedaan voorjaar 2015 – over belastingjaar 2014.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je duidelijke antwoord.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding