Hoe kan ik berekenen of een geschat inkomen klopt?

Ik wil voor 2014 huurtoeslag aanvragen. De Belastingdienst gaat bij de aanvraagj uit van een geschat inkomen. Hoe kan ik het beste berekenen of de hoogte van dit geschatte inkomen kan kloppen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

U neemt uw bruto inkomen per maand. U vermenigvuldigt dit inkomen x 12 (maanden). Tenslotte x 1,08 als er elk jaar een vakantieuitkering is (in mei). Natuurlijk zijn er afwijkingen mogelijk op deze regel. Meestal als er aftrekposten zijn zoals specifieke zorgkosten / studiekosten / giften Die aftrek kan in mindering worden gebracht op het bruto inkomen.

Maar de veilige weg is: kiezen voor het bruto loon. Dit inkomen is vermeld op de maandspecificatie. Of bij gepensioneerden op de specificatie die in januari van het jaar wordt toegestuurd.

Maar de veilige weg is: kiezen voor het bruto loon. Dit inkomen is vermeld op de maandspecificatie. Of bij gepensioneerden op de specificatie(s) die in januari van het jaar wordt toegestuurd.

Huurtoeslag 2014 kan met terugwerkende kracht nog worden aangevraagd tot 1 september 2015. Als het geld niet echt nodig is, kan dus gewacht worden totdat er aangifte wordt gedaan voorjaar 2015 – over belastingjaar 2014.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je duidelijke antwoord.