Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe Lang is een Chinees, is dat echt zo?

Zijn er werkelijk Chinezen die Hoe Lang heten? En komt dit dan soms voor of is het een zeer algemene naam?

( ... ze zullen ongetwijfeld allemaal een baard hebben :-) )

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zal Hoe Zo zn vader wel zijn, Hoe Dan zijn neef in Amerika en Hoe Ra... o nee dat kan niet... Het blijft een flauw grapje, maar zo nu en dan wordt ie weer uit de oude doos gehaald. Vandaag zei ik het tegen mn dochter en toen kwam de vraag bij me op. Ik wil mn kind namelijk geen onzin verkopen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet nog dat dat een vraag was bij Triviant. Ik vond dat altijd raar, omdat het geen vraag was, en je er dus ook geen antwoord op kon geven. Volgens Triviant was het antwoord Hoe Lang. Naar mijn idee was de enige oplossing te zeggen: "Bedankt voor de info, wat is de vraag"?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ja, dat is echt zo. Alleen schrijf je dat natuurlijk als Hu Lang.
Zoals je in Facebook kunt zien is Lang Hu ook een voorkomende naam.
https://www.facebook.com/hu.lang.5
(Lees meer...)
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, ik gebruik geen Facebook, dus dan weet je dat niet.
Dank je wel!
Cryofiel
12 jaar geleden
Dat heb ik ook in de praktijk gemerkt. Als ik jouw GV-naam (Caat Peeters) als voorbeeld mag nemen, dan doe ik even of ik jou ben: Ik werkte bij een bedrijf met een grote en belangrijke vestiging in China. De eerste contacten tussen onze vestiging en de Chinese vestiging verliepen per e-mail. Dat was handig vanwege het tijdverschil, en ook vanwege de slechte verstaanbaarheid van elkaars Engels. De eerste e-mails die ik van de Chinezen ontving, waren formeel-beleefd geschreven: "Dear Mrs. Caat", zo werd ik aangesproken. Toen we elkaar wat beter leerden kennen, werd de schrijfstijl informeler. De Chinezen gingen over op het gebruik van de voornaam in plaats van de achternaam. Toen begonnen de e-mails met "Hi Peeters".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Korea net zo. Meeste mensen hebben een voornaam uit 2 delen b.v. Min Jo, met de achternaam Lee krijg je dan dus Lee Min Jo. Grappige anekdote Cryofiel, maar wel een stelletje sukkels dat ze dan wel Engels praten en schrijven maar niet weten hoe onze namen in elkaar steken! :-D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plus+ Chinezen maken veel gebruik van Bing
Cryofiel
12 jaar geleden
@Turdus, niet perse sukkels. Veel systemen "vertaalden" automatisch de namen door voor- en achternaam om te wisselen wanneer de personeels-database door een Chinese gebruiker werd bekeken. Als de Chinese gebruiker niet wist dat het systeem voor- en achternaam al in de andere volgorde zette, en zelf de volgorde verwisselde omdat hij dat zo had geleerd, krijg je ook dergelijke situaties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van een Chinese kennis weet ik dat je een kennis in China niet gauw bij zijn/haar voornaam noemt. Je noemt deze persoon over het algemeen bij zijn/haar achternaam, zonder mevrouw of meneer o.i.d. ervoor.
Ik heb een hele tijd gedacht dat zijn achternaam zijn voornaam was.
Cryofiel
12 jaar geleden
Ook daar geldt dat de Chinezen ook cursussen inter-culturele communicatie hadden gevolgd, net als wij. Daarom kon je er niet meer zomaar van uitgaan dat ze zich volgens de Chinese etiquette gedroegen. Vaak gedroegen ze zich uit pure beleefdheid juist volgens de Europese / Amerikaanse etiquette.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het maakt helemaal niet uit of je het als Hu of Hoe schrijft. Het zijn beide vertalingen van een chinees karakter, dus eigenlijk allebei fout, of allebei goed.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing