Nee Rubia. Dit hoeft niet. Ze zijn heel wat gewend en tegen kortaf/onaardig doen moeten ze opgewassen zijn, het hooort immers bij het werk. Als zij jou onheus bejegenen door zeer agressief hun product aan de man te brengen, mag jij best wat tegenkracht geven.
Vraag wel altijd expliciet of ze je uit hun bestand willen halen. Simpelweg de hoorn op de haak gooien helpt niet echt, want dan bellen ze na een week weer. Als je het vraagt, zijn ze wettelijk verplicht je niet meer terug te bellen.
Toegevoegd na 29 minuten:
Bedenk ook dat 'op de man spelen', agressief terugdoen of proberen de verkoper in de zeik te nemen niet werkt. Natuurlijk zijn het de mensen die je bellen op ongewenste momenten, maar dit zijn vaak gewoon studenten die dit werk niet doen om mensen te irriteren, daar is het al ondankbaar genoeg voor. Bovendien werkt het vaak uberhaupt niet. Soms wel hoor, zeker bij beginners. Maar al iets 'gevorderde' callcentermedewerkers weten prima om te gaan met verschillende soorten mensen die ze aan de lijn krijgen en kunnen vaak heel goed de grapjurken en de bozen pareren.
Het beste is om gewoon gedecideerd te blijven, ze te vertellen dat je geen interesse hebt in wat zij aanbieden en vooral dus, ik blijf het herhalen, te vragen of ze je uit het bestand willen halen. Dit zijn ze verplicht te doen dan.