Het woord "Lente" staat ook wel voor een nieuw begin. In de lente begint alles te bloeien en te groeien.

Alle landen die in opstand zijn gekomen, zijn Arabische landen. Al deze opstandelingen vechten voor een "nieuw begin" (rechten en democratie volgens westers model).

Arabische lente staat dus voor een golf van opstand voor een nieuw begin.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit geldt dus niet voor alle landen/oorlogen in het midden oosten.
De oorlog in Afghanistan/Irak hebben niets te maken met een opstand.
Hierbij is de "aanvaller" van buiten de Arabische landen en vecht dus niet voor zijn eigen "nieuwe begin", maar om politieke redenen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
plus, zeker met de aanvullende reactie erbij